اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

23 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 23 درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

23 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا اکبری پنجشنبه‌شب در همایش بزرگ جوانان جویای کار در خراسان جنوبی اظهار داشت: در دین اسلام به بخش کشاورزی توجه و اهمیت ویژه‌ای شده است.
وی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی 25 میلیون تن بوده که این تولیدات در سال گذشته به 107 میلیون تن رسیده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس اعلام فائو ایران جزو 11 کشور تأمین‌کننده گندم است، ادامه داد: این امر نشان از توانمندی‌های بالقوه در بخش کشاورزی ایران است.
 
*ایران در تولید 22 محصول جزو هفت کشور برتر دنیا است
اکبری با اشاره به اینکه ایران در تولید 22 محصول جزو هفت کشور برتر دنیا است، افزود: این امور نشان از اهمیت بخش‌های مختلف کشاورزی دارد که باید در این راستا سرمایه‌گذاری‌های مختلفی صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه 23 درصد اشتغال کشور را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی 30 درصد اشتغال، 25 درصد ارزش افزوده و 50 درصد شغل مردم را کشاورزی تشکیل می‌دهد که در این راستا باید کارآفرینان و جوانان جویای کار به این بخش اهمیت ویژه‌ای دهند.
 
*خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب رتبه نخست دنیا را دارد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب مقام نخست دنیا و در بخش تولید زعفران و پنبه رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است.
اکبری وجود 800 گونه گیاه دارویی، 15 درصد شتر کشور و رتبه پنجم در تولید محصول انار در کشور را از دیگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد.
وی با اشاره به آمار اشتغال در تولید زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی افزود: در برداشت محصول زرشک 50 هزار نفر، در برداشت محصول زعفران 25 هزار نفر و در برداشت محصول عناب 10 هزار نفر مشغول به کار هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله و افق 1404 باید در منطقه رتبه نخست را دارا باشیم، گفت: باید با جدیت و پیگیری وارد بحث‌های تولیدی و اقتصادی شده و در راستای رشد و شکوفایی کشور در منطقه در عرصه‌های مختلف گام برداریم.
اکبری ایجاد گلخانه‌ها، صنایع کوچک لبنی، پرورش زنبورعسل، پرورش شتر، دام و گوسفند و پرورش ماهی را از پتانسیل‌های خوب در بخش کشاورزی خراسان جنوبی برشمرد و یادآور شد: باید در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این بخش وارد شد و به ایجاد و توسعه اشتغال در کشور پرداخت.
انتهای پیام/ص20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول