اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مرتصی احمدی؛

جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با حضور پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما مرتضی احمدی طی مراسمی در فرهنگ‌سرای مهر سازمان رفاهی تفریحی این شهرستان به کار خود پایان داد.

جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خاتمه یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس ستاد جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در این مراسم اظهار داشت: از ویژگی‌های تئاتر بازنمایی حقیقت و بیداری ذهن مخاطب است که این امر سبب تاثیرگذاری مستقیم آن بر روح و جان انسان و به عنوان یکی از مهم‌ترین وجوه متمایزکننده هنر نمایشی از دیگر هنرهاست.
 مهدی نادعلی سرچشمه تئاتر را در ایران دانست و افزود: هنرهای نمایشی چون تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی از مصادیق بارز نمایش ایرانی است که در شهر دارالمؤمنین کاشان دارای سابقه طولانی چند صد ساله است به گونه‌ای که هنوز تعزیه میرعزای کاشانی بر تارک ادبیات نمایشی ایران می‌درخشد.
 وی با تشریح تاریخ تئاتر ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند رشته تئاتر از آنها به عنوان بهترین الگوی زندگی برای نسل جوان یاد کرد. 
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با اشاره به فعالیت‌های هنری این سازمان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های سراسری تئاتر مهر، جشنواره تئاتر کمدی، سوگواره هنر در ساحت عاشورا، سوگ و مویه در زمینه تعزیه و تئاتر مقاومت از جمله اقدامات مثبت در راستای ارتقای هنر تئاتر این شهرستان توسط این سازمان طی سال‌های اخیر است.
 وی از حمایت‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم کاشان در مجلس، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، هلال احمر و شرکت مخابرات، شورای اسلامی و شهرداری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و مجتمع غنی‌سازی اورانیوم این شهرستان به عنوان نهادها و ارگان‌های همکار در راستای اجرای هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر قدردانی کرد.
دبیر جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان نیز برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان را زمینه‌ای برای ارتقای سطح کیفی هنر تئاتر و ایجاد زمینه رقابت سالم بین هنرمندان در این رشته هنری ذکر کرد.
محمد شفافی مدت برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر را هشت روز از 21 تا 28  مهر ماه سال جاری دانست و افزود: در قالب این جشنواره 25 گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی از شهرهای تهران، اصفهان، ملک‌شهر، خرمشهر، اهواز، اردبیل، فلاورجان، قزوین و کاشان نمایش‌های خود را در ژانرهای آئینی سنتی، اجتماعی تاریخی، اجتماعی، دینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس اجرا کردند.
به گفته وی خواندن شش نمایشنامه به نویسندگی محسن خسروی و کارگردانی احمد صابر طحان با نقش‌آفرینی هنرمندان پیشکسوت تئاتر کاشان و اجرای پنج نمایش خیابانی با موضوع رضوی به کارگردانی مرتضی جهانی‌نژاد از کاشان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
وی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان هنرهای نمایشی، نشست‌های نقد و بررسی نمایش‌ها و پوسترهای جشنواره و کارگاه آموزش بازیگری با حضور هنرمندان پیشکسوت تئاتر و سینما و برپایی نمایشگاه را از جمله برنامه‌های جانبی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر برشمرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بر اساس رأی هیئت داوران هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در بخش نویسندگی، جایزه ویژه هیئت داوری به دلیل نگاه پژوهشگرانه به مسئله صهیونیسم جهانی و بیداری اسلامی به حمیدرضا آخوند نصیری نویسنده نمایش وضعیت آخر از کاشان رسید.
در این بخش هیئت داوران برای رتبه اول انتخابی نداشت ولی مجید کاظم‌زاده مژدهی برای نوشتن نمایش پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال از رشت به عنوان نفر دوم معرفی و پویان اصغری نویسنده نمایش چهار قدم از قزوین سوم شد.
در بخش کارگردانی، جایزه کارگردانی اول جشنواره به سید مجتبی جدی کارگردان نمایش سعادت لرزان، مردمان تیره روز از کاشان رسید و هیئت داوران برای کارگردانی دوم و سوم منتخبی نداشت.
در بخش طراحی صحنه دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به طراح صحنه، نمایش سعادت لرزان، مردمان تیره روز از کاشان به آقای احمد امیدزاده رسید و این بخش رتبه دوم و سومی نداشت.
در بخش طراحی لباس حمید آخوند نصیری طراح لباس نمایش وضعیت آخر از کاشان جایزه برترین طراحی لباس را دریافت کرد.
در بخش طراحی آفیش رتبه برتر را مصطفی توحیدی‌نسب به دلیل طراحی آفیش نمایش کسوف از کاشان دریافت کرد و جایزه اول بخش طراحی بروشور به زهره قاسمی طراح بروشور نمایش یادنامه ته صندوقچه از فلاورجان رسید.
هیئت داوران هفتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در بخش چهره‌پردازی هیئت داوران کسی را شایسته انتخاب ندانست.
در بخش موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابراهیم وفادار نوازنده جوان نمایش یادنامه ته صندوقچه از فلاورجان رسید و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به گروه نوازندگان موسیقی نمایش صدای سکوت از اصفهان تعلق گرفت.
در بخش بازیگری مرد سعید خسروی برای بازی در نمایش سعادت لرزان، مردمان تیره روز از کاشان جایزه دوم را به خود اختصاص داد و رضا راد بخت از کاشان به خاطر بازی در نمایش همه چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری و احمد مسافری بازیگر نمایش نذر و نظر از خرمشهر  عنوان بازیگری سوم را به صورت مشترک کسب نمودند و هیئت داوران برای رتبه اول منتخبی نداشت.
در بخش بازیگری زن، زهره استادی، الهه فرازمند و یاسمن نصیری بازیگران نمایش سعادت لرزان، مردمان تیره روز از کاشان به ترتیب جایزه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول