اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر خبر داد:

ساماندهی برداشت انار در پناهگاه حیات وحش میانکاله

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بهشهر از ساماندهی نحوه برداشت انار در هزاران هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد.

ساماندهی برداشت انار در پناهگاه حیات وحش میانکاله
زمان رضااحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر با بیان اینکه سال‌های گذشته برداشت انار در میانک اله شکل معینی نداشت، خاطر نشان کرد: سال جاری تدابیری اندیشیده شد تا با ساماندهی برداشت انار، پناهگاه حیات وحش میانکاله دستخوش آسیب نشود.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف مدیریتی ذخیره گاه‌های زیست کره، ساماندهی استفاده‌های سنتی در کنار حفاظت زیستگاه‌ها است و استفاده از ظرفیت‌های پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از ذخیره گاه‌های زیست کره کشور باید در این راستا باشد.
رضااحمدی در ادامه، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به دلیل اینکه کمترین آسیب بر منطقه وارد شود، امسال برداشت انار در میانکاله در قالب تعاونی‌های محلی انجام شد و پس از برداشت، در بیرون از پناهگاه توسط همین تعاونی‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: هشت تعاونی از جمله تعاونی دهیاران و شوراهای بخش، تعاونی گاومیش داران، تعاونی بهشت میانکاله و سازمان‌های مردم نهاد زاغمرز کار برداشت و توزیع انار میانکاله را بر عهده دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر با بیان اینکه برداشت انار توسط افراد آموزش دیده انجام می شود، اذعان دذاشت: این کار خارج از زون امن، با مسئولیت تعاونی‌ها و با نظارت محیط زیست است و تعاونی‌ها باید پاسخگوی آتش سوزی یا انباشت زباله در محدوده‌ای که به آنها اختصاص داده شده، باشند.
به گزارش فارس، 5 هزار هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله دارای درختچه‌های انار است.  
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول