اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر خبر داد:

کاهش قاچاق چوب در غرب مازندران

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از کاهش قاچاق چوب در غرب مازندران خبر داد.

کاهش قاچاق چوب در غرب مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، یوسف‌علی ادیب از کشف بیش از هفت متر مکعب  چوب‌آلات قاچاق در حوزه این اداره کل در شهریور ماه امسال خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال بیش از 7 مترمکعب  چوب‌آلات قاچاق به ارزش حدود 8،5 میلیون ریال توسط نیروهای یگان حفاظت در حوزه اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران کشف و ضبط  شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران بیان داشت: نیروهای یگان حفاظت اداره کل در شهریور ماه امسال با گشت‌زنی در منطقه موفق به کشف این محموله‌های قاچاق شدند.
ادیب ادامه داد: این چوب‌آلات که در شهرستان‌های نوشهر و عباس‌آباد کشف شده حدود 8،5 میلیون ریال ارزش مالی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال گذشته مقدار چوب کشف شده در منطقه بیش از 30 متر مکعب بود که در مقایسه با امسال کاهش چشمگیری داشته و این امر نشان‌دهنده نظارت و کنترل مجدانه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی نوشهر است.
ادیب تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر با دارا بودن 46 پاسگاه منابع طبیعی، دو ایست و بازرسی دائمی در سیاه بیشه و کاسگر محله، گشت‌های شبانه‌روزی و ایست و بازرسی‌های موقت، همچنین با بکارگیری 25 نفر سرباز وظیفه اجازه هیچگونه دست‌اندازی و تعرض به انفال را نخواهد داد.
این مسئول با اشاره به سامانه رایگان 09696 امداد جنگل و مرتع تاکید کرد: هموطنان در هر ساعت از شبانه‌روز در صورت تماس با این شماره می‌توانند هر گونه حادثه تخریب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر گزارش دهند.
به گزارش فارس، منابع طبیعی غرب مازندران با 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و گرانی زمین به شدت در معرض تصرف غیرمجاز است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول