اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان زنجان عنوان کرد:

قیمت پایین دلیل علاقه مردم به کالای قاچاق

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان با بیان اینکه قیمت پایین دلیل علاقه مردم به کالای قاچاق است، گفت: شناسایی باندهای بزرگ و تاثیر گذار در امر قاچاق کالا از اقدامات و اولویت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان است.

قیمت پایین دلیل علاقه مردم به کالای قاچاق
احمد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: استان زنجان به دلیل هم مرز بودن با استان‌های مرزی کشور از جمله کردستان، آذربایجان غربی و استان‌هایی از این دست با مشکلاتی مواجه است.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری فعالیت‌های خوبی در راستای کشفیات کالای قاچاق صورت گرفته است، افزود: کشفیات زیادی در این راستا به دست آمده است و استان از این نظر در رتبه بالایی در کشور قرار دارد.
مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان تصریح کرد: کالاهای قاچاق به این دلیل که از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شوند، همواره مشکلاتی را برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده و مشکلات زیادی داشته است.
وی قیمت پایین کالاهای قاچاق را از دلایل علاقه مردم به خرید عنوان کرد و یادآور شد: کالاهای قاچاق از جمله مواد آرایشی، بهداشتی و غذایی مشکلاتی را در جامعه به وجود آورده است که مردم در صورت آشنایی با این نوع کالاها، از خرید آنها خودداری می‌کنند.
محمدی، غیر بهداشتی و غیر استاندارد بودن را از ویژگی‌های کالاهای قاچاق اعلام کرد و گفت: آشنایی مردم با کالاهای قاچاق غیر بهداشتی از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.
وی یادآور شد: کالای قاچاق از طریق مرزهای غیر قانونی اشتغال را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد که این امر موجب ایجاد بیکاری در کشور و افزایش مصرف کالا و مشکلات ناشی از آن می‌شود.
مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان متذکر شد: ورود کالای قاچاق به کشور موجب کاهش درخواست کالای داخلی شده و این امر مشکلاتی را برای تولیدات کشور به وجود می‌آورد که از بین رفتن سرمایه تولیدکنندگان از جمله این مشکلات محسوب می‌شود.
وی، شناسایی باندهای بزرگ و تاثیرگذار در امر قاچاق کالا را از اقدامات و اولویت‌های کمیسیون برشمرد و گفت: در این راستا در سطح استان از سال گذشته فعالیت‌های موثری آغاز شده است که در سال جاری نیز اقداماتی در این راستا در حال انجام است.
محمدی، قاچاق مشروبات الکی و ورود آن را به کشور یکی از معضلات جامعه برشمرد و یادآور شد: در زمینه کشفیات مشروبات الکلی موفقیت‌های مطلوبی در سال جاری به دست آمده است.
وی با بیان اینکه مشروبات الکلی یکی از معضلات جامعه است که مشکلات و ناهنجاری‌های زیادی را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های کمیسیون استان، جلوگیری از ورود مشروبات الکلی قاچاق به استان است.
مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان از اجرای اقدامات کنترلی شدید از سوی استان در راستای عدم ورود کالاهای قاچاق به استان خبر داد و ا فزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای عدم عرضه کالاهای قاچاق بهداشتی، آرایشی و دارو در داروخانه‌های استان کنترل‌های لازم را انجام داده و در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.
وی افزایش سطح آگاهی‌های مردم را در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق به استان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با همکاری صدا و سیمای مرکز استان برنامه‌های مختلفی در این راستا تولید شده و در بخش‌های مختلف به مردم ارائه می‌شود.
محمدی از تولید سه ویژه برنامه در راستای آشنایی مردم با کالاهای قاچاق و معضلاتی که این امر به وجود می‌آورد، خبر داد و یادآور شد: مردم با مشکلاتی که ممکن است با خرید کالای قاچاق در جامعه به وجود ‌آید، آشنا می‌شوند.
وی بر ضرورت همکاری مردم با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان تاکید کرد و گفت: مردم می‌توانند با خرید اقلام استاندارد از جمله مواد غذایی و بهداشتی و آرایشی دارای هولوگرام این کمیسیون را یاری کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول