اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد 116 درصدی ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از رشد 116 درصدی ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه قاچاق در گمرک این استان در مدت شش ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد 116 درصدی ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق
موسی محمدی گنجه‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 66 فقره قاچاق در این استان کشف و متهمان برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در گمرک این استان را 33 میلیارد و 734 میلیون و 940 هزار ریال اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزون بر 116 درصد رشد داشته است.
محمدی گنجه ادامه داد: با تلاش مأموران گمرک این استان تعداد پرونده‌های قاچاق کشف شده در این استان نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، گفت: قاچاق پدیده‌ای مخرب است که اثرات منفی بر اقتصاد کشور دارد که اگر از آن جلوگیری شود در حقیقت کمک بزرگی به سلامت اقتصادی کشور شده است.
وی افزود: اگر راه‌ها و مبادی ورودی کشور به طور کامل تحت کنترل باشد، خود به خود بخش عمده‌ای از قاچاق کالا و ارز از بین می‌رود و در این راستا مسئولان ذی‌ربط می‌توانند نقش موثر و سازنده ای ایفا کنند.
محمدی گنجه با بیان اینکه بحث قاچاق مشکل دیروز و امروز و یا فقط مساله کشور ما نیست، گفت: بر اساس حقوق بشری که در اسلام از ابتدای نبوت مطرح شده است و با هر تخلف که به نفع افراد سودجو یا فرصت طلب صورت پذیرد باید برخورد شود.
وی تصریح کرد: هر کسی باید تلاش کند رسالت انسانی خود را مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دهد و پاسخگو باشد.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت نقش موثر گمرک در نظام اقتصادی کشور گفت: امروزه نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور هر روز پیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران اقتصادی کشور قرار می‌گیرد، از این رو توجه به ایجاد زیرساخت‌های اصولی در این ارتباط باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وی افزود: در نظام پیچیده بین‌المللی و در شرایطی که پیشرفت‌ها بدون وقفه در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی همواره در حال ایجاد تغییرات در مناسبات اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بین کشورهاست، نقش گمرک در اعمال سیاست‌های بازرگانی به عنوان مرزبان اقتصادی و تأمین‌کننده بخشی از درآمدهای دولت خلاصه نمی‌شود.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول