اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار کجور مازندران:

48 آمارگیر سرشماری کجور را انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: بخشدار کجور با اشاره به اینکه 48 آمارگیر سرشماری نفوس و مسکن این بخش را انجام میدهند از مردم کجور خواست تا برای شرکت در سرشماری و نفوس به زادگاهشان بازگردند.

48 آمارگیر سرشماری کجور را انجام می‌دهند
سید نادر موسوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کجور اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر مردم کجور در طول ایام سال در روستاهای خود حضور داشته و به زندگی می‌پردازند و فقط حدود شش ماه دوم سال را در شهر سپری می‌کنند بنابراین از همه مردم کجور می‌خواهیم که به زادگاهشان برگشته و در روستای خود در طرح ملی سرشماری و نفوس شرکت کنند.
وی بیان داشت: هماهنگی‌های لازم برای حضور مردم کجور در طرح سرشماری و نفوس صورت گرفته است و نیز با تمام شوراها و دهیاران کجور نیز مکاتبه کردیم که مقدمات لازم را برای حضور هر چه بیشتر مردم کجور در طرح آمار و سرشماری نفوس و مسکن در زادگاهشان را فراهم کنند تا از این حیث بتوان آمار جمعیتی دقیق‌تر و بیشتری نسبت به گذشته در کجور به ثبت برسد. 
این مسئول ابراز داشت: شوراها و دهیاران سراسر کجور باید از چند روز قبل از شروع طرح ملی آمار و نفوس مسکن در کجور اطلاع‌رسانی دقیق و لازم را انجام دهند تا اهالی آن روستاها بتوانند در موعد مقرر در روستای محل زادگاه خود برای ارائه مشخصات خود به آمارگیران حاضر شوند.
وی گفت: شوراهای برخی  از روستاهای کجور برای جلب مشارکت بیشتر مردم در ایام  سرشماری و نفوس در کجور در اقدامی ابتکاری و خودجوش برنامه‌های متنوعی همچون همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات همراه با اهدای جوایز را در دستور کار خود قرار دادند تا در فضایی شاد و مفرح در طرح ملی سرشماری و نفوس مشارکت کنند.
موسوی‌زاده با اشاره به اینکه 48 نفر در کجور عهده‌دار اجرای طرح سرشماری و نفوس در کجور هستند، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار و سرشماری انجام شده در کجور  در سال 1385 جمعیت کجور با بیش از 4 هزار خانوار فقط 12 هزار و 786 نفر ثبت شده و این رقم در تناسب با جمعیت واقعی کجور بسیار کم بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین جمعیت کجور در شش ماه دوم سال در شهرهای نوشهر و چالوس مستقر هستند و بنابراین از همه این هم‌ولایتی‌های مقیم این دو شهر و نیز شهرهای مجاور درخواست می‌شود تا برای شرکت در طرح سرشماری و نفوس به روستاهای خود در کجور آمده تا شاهد ثبت رشد جمعیتی قابل توجهی در کجور باشیم.
بخشدار کجور در پایان اذعان داشت: دولت بر اساس میزان جمعیت هر منطقه تسهیلات و خدمات عمومی و رفاهی در اختیار آن منطقه قرار می‌دهد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول