اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی مازندران:

متقاضیان مشاغل خانگی 10 روزه تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان مازندران گفت: برنامه‌ریزی شد تا معرفی شده‌های تسهیلات مشاغل خانگی تا10 روز بتوانند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

متقاضیان مشاغل خانگی 10 روزه تسهیلات می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسماعیل نیلچیان شب گذشته در کارگروه اشتغال استان مازندران با بیان اینکه دولت به منظور کاهش بیکاری مشاغل خانگی را تعریف کرده است، بیان داشت: طرح مشاغل خانگی در 150 کشور جهان متداول است ولی این طرح نوین تازه در کشور اجرایی شده است.
وی افزود: برای اجرای طرح مشاغل خانگی در مازندران 177 میلیارد تومان در سه مرحله اعتبار در نظر گرفته شد که 45 میلیارد تومان مصوب سفر سوم رئیس جمهور به استان است.
نیلچیان با اشاره به اینکه 42 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای کسب و کار خوداشتغالی در مازندران است، تصریح کرد: بانک‌های عامل مدعی هستند که اعتبار سفر سوم برای طرح خوداشتغالی به آنها اعلام نشد.
وی ادامه داد: بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات وام خوداشتغالی در مازندران هستند که ارائه دو مرحله از تسهیلات خوداشتغالی را در استان پذیرفتند.
مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه سرانه دستگاه‌های اجرایی در طراحی ضمانتنامه برای اخذ وام مشاغل خانگی باید مشخص شود، خاطرنشان کرد:  برای مشاغل خانگی طرح بیمه از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی در نظر گرفته شده که 18 درصد را متقاضی و بقیه از سوی دولت پرداخت می‌شود.
این مسئول افزود: برای اجرای پایلوت طرح مشاغل خانگی در مازندران 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 134 رشته دراین بخش فعالیت شده است.
این مقام مسئول ایجاد 114 رشته دیگر برای مازندران اضافه شده، گفت: پیگیری برای افزایش رشته‌های مشاغل خانگی در مازندران جلسات متعددی برگزار شد و هنوز از سوی دستگاه تصمیم‌ساز ابلاغ نشد.
نیلچیان بازپرداخت وام مشاغل خانگی را سه تا پنج سال اعلام کرد و متذکر شد: متصدیان امر در مشاغل خانگی حمایت‌های خود را از این اقشار دریغ نکنند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شد تا معرفی شده‌های تسهیلات مشاغل خانگی تا10 روز بتوانند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول