اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

30 درصد درآمد مازندران به صنعتگران تعلق دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اولویت بزرگ نظام را در تولید و تجارت اقتصادی دانست و اعلام کرد: 30 درصد درآمد مازندران به صنعتگران تعلق دارد.

30 درصد درآمد مازندران به صنعتگران تعلق دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، مرتضی هاشم‌پور در همایش کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون 30 درصد درآمد استان از بخش صنعت ایجاد می‌شود و اولویت بزرگ نظام در تولید و تجارت اقتصادی است.
وی بیان داشت: جامعه آماری مخاطبان صنایع، بازاریان، کسبه و واحدهای صنفی هستند که بیشترین نقش را در عرصه سرمایه‌گذاری در جامعه ایفا می‌کنند و برای ارتقای جایگاه نظام و امنیت در جامعه و اشتغال‌زایی پایدار سرمایه‌گذاری مقوله مهمی بوده است.
هاشم‌پور افزود: بازرسان و کارشناسان باید به صورت کارشناسی و تحلیلی به نظارت بر واحدهای صنفی بپردازند و در برخورد با کسبه و بازاریان رافت اسلامی داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه هم اکنون 30 درصد از درآمد مازندران به بخش صنعت‌گران استان تعلق می‌گیرد، افزود: با آموزش صحیح و برخورد نظارتی، کم‌فروشی و گرانفروشی در بین بازاریان کاهش خواهد یافت.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه مازندران در عرصه سرمایه‌گذاری یک استان جوان است، گفت: احترام به سرمایه‌گذار باید در تشکیلات اداری تقویت شود و با ادغام دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، حدود 50 درصد اقتصاد کشور متوجه این وزارتخانه بزرگ می‌شود.
مرتضی حجه فروش نماینده تعزیرات حکومتی مازندران نیز ابراز داشت: این سازمان در راستای برنامه‌های نظارتی و کنترلی خود بر بازار و به منظور برنامه‌ریزی، ساماندهی، تنظیم و تثبیت بازار، سمت و سوی بازرسی‌های خود را به بازرسی‌های هدفمند سوق داده است.
وی افزود: از بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی، 96 هزار مورد بازرسی انجام شد و 9 هزار و461 پرونده تخلفاتی تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین 9 هزار و 461 پرونده قاچاق کالا و ارز طی شش ماهه نخست امسال در استان صادر شده است.
حجه فروش گفت: مهم‌ترین گزارش‌های رسیده به ستاد سازمان شامل گرانی انواع میوه، کرایه حمل و نقل درون و برون شهری، لبنیات، لاستیک، روغن نباتی و غلات بوده است.
وی از اجرای طرح ویژه نظارت بر سم و کود در استان خبر داد و گفت: از تعداد 504 واحد از مراکز عرضه کالا در استان 69 واحد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی با تاکید اینکه بیشترین تخلفات گرانفروشی بوده، عنوان کرد: اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس با اولویت نظارت بر مراکز عرضه کالای ویژه ماه مبارک رمضان از جمله مواد لبنی، مواد پروتئینی، روغن، شیرینی و خرما، پوشاک، کیف و کفش و لوازم التحریر در دستور کار این سازمان بوده است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول