اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت:

صدور بیش از ۲۵۰۰ فقره جواز صنعتی در بوشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حوزه صنعت و معدن تا پایان شهریور سال 90، دو هزار و 526 فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شده و این استان بوشهر در این زمینه رتبه اول کشوری را داراست.

صدور بیش از ۲۵۰۰ فقره جواز صنعتی در بوشهر
اسماعیل مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به‌صورت موقت در دو حوزه صنایع و معادن بازرگانی مشغول به فعالیت است که در آینده با ابلاغ چارت سازمانی جدید به این سازمان، شرح وظایف جدید در بخش‌های مختلف مشخص می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از مصادیق بارز در سال جهاد اقتصادی، ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی به نام وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
مرحمتی گفت: در حوزه صنعت و معدن تا پایان شهریور سال 90 تعداد دو هزار و 526 فقره جواز تأسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری461 هزار میلیارد ریال و با اشتغال 96 هزار نفر صادر شده و  استان بوشهر رتبه اول کشوری را داراست.
وی افزود: در بخش پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی، مبلغ 81 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته است که هفت درصد کل کشور را به خود اختصاص داده و استان بوشهر در جایگاه پنجم کشور قرار گرفته است.
مرحمتی در ادامه به بخش معادن اردبیل اشاره کرد و گفت: 177 فقره معدن با سرمایه‌گذاری280 میلیارد ریال و با اشتغال یک‌هزار و 100 نفر در این استان وجود دارد که مجموع استخراج سالیانه این معادن به طور متوسط 5.5 میلیون تن است.
مرحمتی با اشاره به شاخص‌های بخش بازرگانی عنوان کرد: در شش ماهه اول سال جاری در بخش ثبت سفارش کالا، تعداد 49 هزار و 598  فقره با ارزش یک میلیارد و 875 میلیون دلار ثبت شده که از نظر تعداد، 227 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است همچنین طی شش ماهه اول سال جاری صادرات اقلام غیرنفتی به مقدار 9.5 میلیون تن که 33 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و از نظر ارزش 5.8 میلیارد دلار بوده که 67 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
مرحمتی در ارتباط با مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان در سال‌جاری گفت: برگزاری همایش روز ملی صادرات در آبان سال جاری، تداوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی از طریق اختصاص تسهیلات ارزی و ریالی، تشکیل اتاق فکر در بخش صنعت، معدن و تجارت استان با حضور مسئولان ارشد استانی و صاحب نظران و اساتید دانشگاهی به منظور راهنمایی و بررسی لازم در راستای رشد و توسعه بخش مربوطه از دیگر برنامه‌های استان بوشهر در بخش صنعت، معدن و تجارت است.
مرحمتی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی با اختصاص تسهیلات مناسب از اولویت‌های این سازمان بوده و این موضوع از ایجاد طرح‌های جدید مهم‌تر است.
وی بیان کرد: امیدواریم به زودی بتوانیم سهم خوبی از صندوق توسعه ملی را در کنار تکمیل طرح‌های نیمه تمام برای اجرای طرح‌های جدید نیز داشته باشیم.
سرپرست سازمان صنعت، تجارت و معدن استان بوشهر تصریح کرد: پیگیری مصوبات سفرهای استانی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی بر راه‌اندازی اتاق فکر متشکل از نمایندگان، استاندار، مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی برای توسعه سرمایه‌گذاری تاکید کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول