اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد جغرافیای ژئومروفولوژی:

توسعه صنعت گردشگری آستارا نیازمند برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد جغرافیای ژئومروفولوژی گفت: توسعه صنعت گردشگری آستارا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

توسعه صنعت گردشگری آستارا نیازمند برنامه‌ریزی است
رامین حاجی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا این شهرستان را دارای جاذبه‌های طبیعی منحصر به‌فرد جغرافیایی دانست و اظهار داشت: آستارا از آب و هوای مطلوب، اراضی سرسبز و زیبا، قلعه‌ها، مکان‌های زیارتی، آداب و رسوم خاص و چندین عوامل دیگر برخوردار است که می‌تواند توان بسیار مهمی در امر جذب توریسم محسوب شود.
حاجی امیری صنعت گردشگری و جهانگردی را یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد و توسعه اقتصادی دانست و افزود: درصد قابل توجهی از درآمدهای ارزی بسیاری از کشورها از طریق صنعت گردشگری و جهانگردی است و ایران به لحاظ جغرافیایی در ردیف 10 کشور نخست جهان قرار دارد اما از نظر پذیرش گردشگر و جهانگرد در ردیف 70 و از نظر کسب درآمد از این منبع در جایگاه 89 قرار دارد.
وی با بیان اینکه آستارا به چهار گروه طبیعی، یادمانی، فرهنگی، تفریحی و اقتصادی تقسیم می‌شود، گفت: آستارا از لحاظ اقلیمی به عواملی مانند مجاورت با دریای خزر، عرض جغرافیایی، روند ناهمواری، جنگل‌ها و نفوذ توده‌های هوا بستگی دارد.
کارشناس ارشد جغرافیای ژئومروفولوژی با اشاره به شرایط مذهبی و وجود جاذبه‌های تاریخی در آستارا ابراز داشت: این نوع جهانگردی مذهبی و زیارتی یکی از رایج‌ترین انواع توریسم قلمداد شده و سابقه آن به قرون گذشته مرتبط و به سه گروه مساکن قدیمی و قلعه‌های تاریخی تقسیم می‌شود.
وی پارک جنگلی بی‌بی یانلو، گیلده، سیه ژیه، مشند، شاغوله و آبشار لاتون  و کوه آذربین و مقبره‌ها و بقعه‌های تاریخی این شهرستان را از مناطق  گردشگری روستایی عنوان کرد.
حاجی‌امیری ادامه داد: امکانات بالقوه شهرستان آستارا مبتنی بر طبیعت و موقعیت خاص جغرافیایی استوار است و برای افزایش شرایط اقتصادی باید به طرف توسعه گردشگری پیش رویم.
وی پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری در آستارا را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تبلیغات در زمینه اماکن معروف و آموزش ضمن خدمت علوم و فنون مربوط به توریسم، تبلیغات، مهمانداری و آموزش زبان‌های خارجی به کارکنان هتل‌ها و اماکن اقامتی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با همت و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین حمایت‌های سازمان جهانگردی و ایرانگردی و سازماندهی تمام منابع در پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری و توریسم این منطقه نقش به‌سزایی را ایفا کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول