اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 13 آبان صورت می‌گیرد؛

کلنگ‌زنی 7 طرح‌ صنعتی در طارم

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حجم بزرگی از طرح‌های صنعتی 13 آبان در شهرستان طارم کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی 7 طرح‌ صنعتی در طارم
ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اقدامات لازم در زمینه کلنگ‌زنی واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان طارم انجام و تصویب شده است.
وی با اشاره به توسعه صنعتی شهرستان طارم بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه دریافت اعتبارات از محل اجرای طرح آمایش صنعت استان، طرح‌های صنعتی مختلفی در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و کارخانه بلبرینگ از جمله طرح‌هایی است که در شهرستان طارم کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه، علاوه بر شهرستان طارم در شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان نیز اقدامات و برنامه‌های زیادی را در نظر دارند، اضافه کرد: با توجه به استراتژی‌های خاص سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اولویت در انجام طرح‌ها را به شهرستان‌های طارم، ماهنشان، ایجرود و خدابنده داده‌اند.
فغفوری با بیان اینکه وجود کارخانجاتی چون سیمان خمسه، پتروشیمی و آجر شهرستان ایجرود را به صنایع مادر در استان زنجان تبدیل کرده است، ادامه داد: پیشرفت و توسعه این شهرستان در راستای توسعه استان زنجان موثر است.
وی تصریح کرد: کارخانجات ذوب و نورد نیز اخیرا در شهرک تخصصی پتروشیمی شهرستان ایجرود مستقر شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به آغاز کلنگ‌زنی فاز نخست مجتمع فولاد بزرگ زنجان در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: با افتتاح این مجتمع بخشی از مشکل بیکاری در شهرستان ایجرود حل می‌شود.
وی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر حل مشکلات بعد از کسب مجوزهای زیست محیطی، صنایع، کشاورزی و ... خاطر نشان کرد: باید از اقتصادی بودن طرح مورد نظر و تاثیر گذاری آن در اقتصاد استان و کشور اطمینان حاصل کرد.
 فغفوری با بیان اینکه تعداد جواز‌های تاسیس معتبر در شش ماه نخست سال جاری یک‌هزار و 482 مجوز بوده است، ادامه داد: این مجوز‌ها به ارزش 94 میلیون و 596 هزار میلیون ریال است.
 معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه اشتغالزایی این مجموعه‌های تاسیس شده 60 هزار نفر پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر واحدهای بهره‌برداری شده در استان زنجان فقط برای 33 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه 15  درصد مجوزها منجر به تاسیس واحد تولیدی در استان زنجان شده است، تصریح کرد: در کشور این رقم 12 درصد است که استان زنجان از نرمال کشوری بالاتر است.
فغفوری افزود: با ایجاد تغییرات در سیستم صدور مجوزها در روش کسب هزینه‌ها و ثبت نام به روش اینترنتی موجب شده است که احتمال به نتیجه رسیدن جواز‌های صادر شده بیشتر شود.
وی با تاکید بر اینکه 60 درصد مجوز‌های صادر شده در شش ماه نخست سال جاری مختص شهرستان زنجان بوده است، اضافه کرد: واحد‌های تولیدی از داخل همین مجوزها به بهره‌برداری می‌رسند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول