اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نکا:

سیل و توفان 300 میلیون ریال در نکا خسارت برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: فرماندار نکا گفت: سیل و توفان 300 میلیون ریال در نکا خسارت برجای گذاشت.

سیل و توفان 300 میلیون ریال در نکا خسارت برجای گذاشت
رضا آزادی کناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با اشاره به اینکه خسارت جانی در نکا نداشته‌ایم، اظهار داشت: به دنبال بارش شدید در دو روز گذشته و جاری شدن سیل، تنها خسارت مالی بر جای مانده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان از قدیم در منطقه سیل‌خیز قرار داشته است به همین دلیل ستاد بحران همواره فعال بوده و با کوچک‌ترین بارش ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده‌باش کامل تا پایان بارندگی است.
آزادی کناری بیان داشت: در بارندگی دو شب و روز گذشته نیز، خسارت تنها برای آبگرفتگی معابر، منازل و زمین‌های کشاورزی بوده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب، این مقدار خسارت در شهرستان نیز به حداقل رسیده و صفر شود.
فرماندار نکا درباره مهار آب‌های سطحی در شهرستان و جلوگیری از آبگرفتگی در معابر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اعتبارات مناسبی در مهار آب‌های سطحی شهرستان با همکاری شهرداری انجام شده اما همچنان نیازمند اعتبارات مناسب در این زمینه هستیم تا مقدار باقی مانده نیز مهار شود.
آزادی کناری همچنین با اشاره به بارش  باران در مناطق کوهستانی یادآور شد: به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و ماموران راهداری در منطقه مستقر هستند، اما باید تردد کمتری در این راستا انجام شود تا با کمترین مشکل در این رابطه مواجه شویم.
وی ادامه داد: مناطق کوهستانی به دلیل وجود نهرها، رودخانه‌ها و دره‌های فراوان بیشتر از سایر مناطق در معرض خطر آبگرفتگی و سیلاب هستند و به همین دلیل افرادی که در این مناطق تردد می‌کنند باید با ایمنی کامل تردد کرده و حتی الامکان از رفت و آمدهای فراوان و ناایمن، پرهیز کنند.
آزادی کناری بریده شدن سرشاخه‌های درختان، آب گرفتگی معابر، خسارت جزیی به برخی دامداری‌ها از قبیل برداشته شدن سقف به دلیل باد شدید و توفان را از عمده خسارت‌های فعلی در نکا گزارش کرد که در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول