اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر بهداشت:

هر 30 ثانیه یک نفر بر اثر بیماری قلبی می‌میرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر بهداشت گفت: در هر 30 ثانیه یک نفر بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهد.

هر 30 ثانیه یک نفر بر اثر بیماری قلبی می‌میرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن آقاجانی بعدازظهر امروز در نخستین همایش بین‌المللی پرفشاری خون اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030، 75درصد از بیماری‌های به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی که بیشتر مرتبط با قلب باشد سبب اصلی مرگ و میز در همه نژادها، جمعیت‌ها و در هر دو جنس باشد.
وی بیان داشت: در حال حاضر 60درصد از مرگ‌های که در سطح جهان به وقوع می‌پیوندد به علت بیماری‌های غیرواگیر دار است.
مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: روزانه 2هزار و 600 نفر به علت بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه رتبه پرفشاری خون در سال 2004، این میزان 4/0 بود اما این در حالی که پیش‌بینی می‌شود در سال 2030به جایگاه هفتم می‌رسد، ادامه داد: افزایش طول عمر و شهرنشینی دلیل این رشد مطرح شده است.
آقاجانی با بیان اینکه 80درصد از بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی و دیابت قابل پیشگیری است، اضافه کرد: رفتارهای دیروز ما، فاکتورهای امروز و این فاکتورهای ریشه بیماری‌های فردا می‌شود.
مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر بهداشت که چاقی، تحرک ناکافی و کلسترول بالا را از عوامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر دار عنوان کرد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، 45 درصد از مردان و 33درصد زنان مبتلا به بیماری‌های غیرواگیردار است.
وی که عنوان قاتل خاموش برای بیماری پرفشار خون را حاصل نتایج انجام گرفته در سال 2007 اعلام شد، بیان داشت: در این سال پیش بینی شد، یک و نیم میلیون مرگ افراد مستقیما به فشارخون بر می‌گردد.
آقاجانی گفت: در اغلب استان‌های کشور مثل خوزستان نیاز به مداخلات جدی وجود دارد و این در حالی است که تعداد مبتلایان به پرفشاری خون در جمعیت کردها از متوسط جامعه بیشتر است.
وی اظهار داشت: در سال 2009 تحقیقاتی انجام شد که طبق آن میزان پرفشاری خون در مردان شهری بیش از مرد روستایی است و این در حالی است که زنان روستایی بیش از زنان شهری به این بیماری مبتلا می‌شوند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول