اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد دامغان خبر داد:

افزایش رشته‏های دانشگاه آزاد دامغان به 120 رشته

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اعلام کرد: تعداد رشته‏های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان 60 رشته بود که هم‏اکنون این تعداد به 120 رشته افزایش پیدا کرده است.

افزایش رشته‏های دانشگاه آزاد دامغان به 120 رشته
حسین عباسپور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نسبت به سال گذشته و سال‏های قبل از آن افزایش کمی از نظر تعداد رشته‏ها داشتیم.
وی تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر تعداد رشته‏های این واحد دانشگاهی از 60 رشته تحصیلی به 120 رشته تحصیلی افزایش پیدا کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: رویکرد این دانشگاه از دوره کارشناسی به سمت تحصیلات تکمیلی بوده و این دانشگاه موفق شده است در دو سال اخیر، 20 رشته در مقاطع کارشناسی‏ارشد و دکترای تخصصی به تصویب برساند.
وی اضافه کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نیز از افزایش چشمگیری برخوردار بوده و بالای 100 درصد افزایش جذب دانشجو داشتیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 5 هزار و 500 نفر دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند که با پیش‏بینی‏های صورت گرفته، امسال این تعداد تا 6 هزار نفر دانشجو قابل افزایش است.
وی تصریح کرد: تعداد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی نیز از رشد قابل چشمگیری برخوردار بوده و اکنون بیش از یک‌هزار و 500 نفر دانشجو در رشته‏های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه تحصیل می‏کنند و با این آمار، بالای 25 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‏دهند.
عباسپور اضافه کرد: براساس سیاست‏های دانشگاه آزاد اسلامی در آینده رویکرد و برنامه‏های اصلی این دانشگاه در بخش آموزشی، تصویب و افزایش رشته‏های تحصیلات تکمیلی است که به تدریج در کلیه واحدهای دانشگاهی در سطح کشور عملیاتی خواهد شد.
وی به اهمیت پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اشاره داشت و افزود: در بحث پژوهش، این دانشگاه در حال رشد بوده و از سمت آموزش‏محوری به سوی پژوهش‏محوری حرکت می‏کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: تعداد موسسات آموزش عالی اعم از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‏های دولتی و غیرانتفاعی روز به روز افزایش می‏یابد و به همین خاطر، آینده و دوام این دانشگاه براساس واحدهایی بوده که برای کیفیت توجه ویژه‏ای قائل هستند و شاخص‏های کیفی را بالا می‏برند و به سمت پژوهش قدم برمی‏دارند و این واحد دانشگاهی نیز در همین راه، شاخص‏هایی را در سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان را 135 عضو هیئت علمی بیان کرد و اظهار داشت: همچنین این دانشگاه، 170 نفر عضو هیئت علمی مدعو دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ادامه داد: دو سوم اعضای هیئت علمی در این واحد دانشگاهی را استادیار و دانشجوی دکترا تشکیل می‏دهند و ظرفیت‏‏های موجود در اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خوب و رضایت‏‏بخش است.
عباسپور خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‏ها و کارگاه‏های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بسیار مجهز بوده و به دنبال تجهیز و اصلاح کیفی آزمایشگاه‏ها در این دانشگاه هستیم.
وی افزود: با توجه به کیفیت آزمایشگاه‏ها به راحتی وارد حوزه پژوهشی خواهیم شد و با توجه به تجاری‏سازی طرح‏های پژوهشی و تولید ثروت از علم، به دنبال تصویب طرح‏هایی هستیم که زودبازده باشد و این طرح‏های زودبازده در خدمت مردم شهرستان نیز قرار می‏گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول