اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خبر داد:

تجمیع سامانه 115 در 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از تجمیع سامانه 115 در 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

تجمیع سامانه 115 در 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد عسگری شامگاه پنجشنبه در دومین روز نخستین کنگره کاربرد فناوری اطلاعات در سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: به غیر از اطلاعات و کارهای اداری ذی‌حسابان و نامه‌های محرمانه که به صورت اسناد کاغذی حفظ می‌شود، بقیه کارهای وزارت بهداشت به صورت الکترونیکی است.
وی از اتصال 70 درصد معاونت ‌ای بهداشتی، درمانی و غذا و داروی وزارت بهداشت به سیستم‌های فناوری اطلاعات خبر داد و تصریح کرد: ماهانه 105 هزار نامه و پیش‌نویس با حجم بیش از 80 مگابایت از طریق سیستم‌های الکترونیکی مبادله می‌شود. 
معاون اجرایی دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در گذشته 20 تا 30 پیک نامه‌های مختلف را از معاونت‌ها جمع‌آوری و ارسال می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر با راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی پیک‌ها را جمع‌آوری کردیم.
وی با اعلام اینکه در شش ماه گذشته 50 میلیون نفر از پورتال وزارت بهداشت بازدید کردند، خاطرنشان کرد: حذف دبیرخانه و تایپیست نیز از اقدامات این بخش بوده است.
عسگری از برگزاری مناقصه مرکز داده‌های وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تا دو ماه دیگر کار این بخش انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کد عملیاتی 1490 ارائه خدمات اطلاعات خدمات سلامت در کشور اظهار داشت: این شماره قرار است در کشور تجمیع شود که با اتصال این شماره به سامانه 115 امکان استمداد این کد با این سامانه نیز فراهم می‌شود.
معاون اجرایی دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون راه‌اندازی این سیستم برای هشت استان کشور در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: تاکنون دو استان با ما همکاری کردند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از منابع انسانی مورد نیاز برای توسعه سازمان الکترونیکی سلامت اضافه کرد: آموزش منابع انسانی مورد نیاز، مدیریت فناوری اطلاعات سلامت برای توسعه زیرساخت‌های سلامت در کشور ضروری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول