اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد:

افزایش رشته‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش رشته‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.

افزایش رشته‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
ابراهیم میکانیکی در حاشیه برگزاری همایش ملی اورژانس جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: قرار گرفتن استان مازندران در شرایط تردد زائران امام رضا(ع)  و وجود جاذبه توریستی در جذب مسافران گردشگر سبب افزایش تصادفات و علت عمده برگزاری چنین همایشی در بابل شد.
وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده سالانه 150 هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد که در مازندران این امر نمود بیشتری دارد.
میکانیکی بیان داشت: ضرورت دارد جراحانی که با بیماران تصادفی سر و کار دارند اطلاعات به روز داشته باشند و بر این اساس هر سال برای گروه پزشکان به ویژه برای جراحان در رده‌های مختلف بازآموزی ایجاد شده و همایش‌ها و سمینارهایی برگزار می‌شود و مطالب روز را منتقل می‌کنند تا در نحوه درمان و کاهش هزینه قدم موثری برداشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: برای اینکه تعداد بیماران ترومای ما کاهش یابد، باید اداره راه اقدامات اساسی انجام دهد و کارخانه اتومبیل سازی به سلامت و استحکام ماشین‌ها توجه بیشتری کرده و وسایل حمل و نقل عمومی ما روند خوب و به روز پیدا کند چراکه قسمت زیادی از تصادفات ناشی از ماشین‌های سواری و موتورسیکلت‌ها بوده که هر دو ناشی از ضعیف بودن سیستم حمل و نقل عمومی است.
وی افزود: نیاز به  فرهنگ سازی مناسب است تا مردم برای جابه‌جایی ساده به جای استفاده از وسایل شخصی از وسایل عمومی استفاده کنند تا سبب سلامت خود و دیگران شوند ضمن اینکه رعایت نکات ایمنی و استفاده از بستن کمربند و کلاه ایمنی نیز از موارد بسیار مهم کاهش ضایعات تصادفی است.
میکانیکی تصریح کرد: تاثیر این همایش‌ها در استفاده از تجربیات دیگران یعنی مطرح کردن نمونه‌هایی که به طریق ساده می‌توانند جلوی مرگ بیمار را بگیرند و رعایت این مسائل در بازگرداندن سلامت بیمار و آموزش نکات کلیدی در برخورد با بیمار حادثه دیده است.
وی با اشاره به برنامه‌های آینده دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: همایش شفای پایدار درباره قرآن و سلامت، همایش دانشجویی، همایش مربوط به بیماری‌های عفونی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی بابل ‌است.
میکانیکی اظهار داشت: نشریه دانشگاه علوم پزشکی بابل در بین 199 نشریه رتبه 17، در نشریات انگلیسی زبان دانشگاه‌های کشور رتبه پنجم، در زمینه آموزش امسال در سه رشته شاگرد اول داشته و رتبه اول قبولی بورد تخصصی را کسب کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در شاخص‌های بهداشتی هم در تمام شاخص‌ها از رتبه اول تا چهارم کشور بوده و توانستیم پنج مرکز تحقیقات را راه‌اندازی کنیم که مشغول به کار بوده و در زمینه طرح‌ها و رشد پژوهشی در کشور مقام چهارم داریم.
میکانیکی تصریح کرد: تمام افزایش فعالیت و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی بابل در دولت نهم و دهم صورت گرفته و افزایش رشته تخصصی در برنامه آتی ما قرار دارد و در صدد جذب دستیار و افزایش دانشکده و رشته تخصصی هستیم.
وی افزود: در دولت نهم و دهم دانشکده دندانپزشکی را 100درصد ارتقا دادیم و به خاطر افزایش رشته تخصصی، دانشگاه علوم پزشکی بابل توانسته در دانشکده دندانپزشکی تمام رشته‌های تخصصی خود را دایر کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول