اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیانی در گردهمایی کانون‌های بسیج دانشجویی ـ 2:

ایجاد قرارگاه بیداری اسلامی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی ‌با بیان اینکه امروز نگاه دنیا به ایران دوخته شده است، بر تسریع در ایجاد قرارگاه بیداری اسلامی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این طرح هر یک از کشورها را به یکی از دانشگاه‌ها داده تا پیرامون آن و نحوه وقوع بیداری مطالعه، تحلیل و بررسی کنند.

ایجاد قرارگاه بیداری اسلامی در دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین قدیانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی اعضای رده‌ها و کانون‌های بسیج دانشجویی استان قم در سالن امام خمینی(ره) پردیس قم دانشگاه تهران به تعریف قدرت و اقتدار ملی و تمایز این دو با یکدیگر پرداخت و اظهار کرد: قدرت ملی یکی از بحث‌های حائز اهمیت برای هر کشوری است که شامل مولفه‌های مختلف درون یک نظام سیاسی می‌شود.
وی ادامه داد: کشوری که اقتدار ملی دارد از تمام مولفه‌های خود در حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، نظامی و... در راستای هم و به موازات یکدیگر استفاده می‌کند.
مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه می‌توان این بازتعریف را در واحد کوچک‌تری مانند بسیج دانشجویی ارائه کرد، گفت: بسیج دانشجویی مقتدر است که بتواند از همه مولفه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی خود در محیط دانشگاه استفاده کند.
وی با اشاره به دستور امام راحل در سال 67 مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه و رسالت‌هایی که در این زمینه تعیین کردند، ابراز کرد: با گذشت زمان بسیار طولانی هنوز به درک دقیق از فرمایشات امام راحل نرسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: برای داشتن جامعه اسلامی باید فرهنگ اسلامی را در آن جاری کنیم و برای این کار نیازمند علم بومی هستیم.
مسئول بسیج دانشجویی کشور مدرک‌گرایی را مهم‌ترین آفت رایج و سبب نگرانی دانست و افزود: ما در اسلام معتقد به فهم هستیم و غرب درک را مهم می‌داند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی ارتباط با ولایت را رابطه پدر و فرزندی می‌دانند، گفت: قرائت‌های مختلف از دین را باید مراقبت کرد و البته مسائل اعتقادی بسیجیان بر عهده مرکز دانشجو و طلبه است.
قدیانی تربیت نیروهای هم‌طراز مورد نیاز انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی در حوزه تهدیدات و فرصت‌ها را دو ماموریت اساسی بسیج دانشجویی دانست و با ارائه آماری از دانشجویان کشور عنوان کرد: 70 درصد دانشجویان تنها برای درس خواندن به دانشگاه آمده و کمتر وارد جریانات می‌شوند.
وی افزود: طیف بسیار گسترده‌ای از جامعه دانشجویی را دانشجویان حزب‌اللهی تشکیل می‌دهند.
مسئول بسیج دانشجویی کشور با اذعان به این نکته که جوان دانشجوی امروز ما از جوان دوران دفاع مقدس حزب‌اللهی‌تر است، اظهار کرد: شناخت جامعه مخاطب از بحث‌های اساسی است و اینکه نواحی مختلف بسیج چه اقداماتی را باید انجام دهد.
وی بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری، معرفت، معنویت، بصیرت و مهارت را از ما مطالبه کرده‌اند و با توجه به اینکه غرب در زمینه تئوری‌پردازی به آخر رسیده، باید شناخت خود را افزایش داده و با استفاده از تجربه انقلاب اسلامی به جنگ تئوری غرب برویم.
قدیانی در عین حال گفت: امروز جنگ، جنگ اندیشه و فرهنگ است و به همین دلیل، ضرورت وجود فضای معنوی در دانشگاه‌ها به شدت احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه باید مراقب بود کشور دوباره فتنه دیگری را تجربه نکند، افزود: بازخوانی انقلاب اسلامی یکی از بحث‌های اساسی است و برای جلوگیری از وقوع فتنه دیگر باید فتنه 88 را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
مسئول بسیج دانشجویی کشور تسلط به قرآن، آشنایی با زبان‌های خارجی، آشنایی با رایانه و تحقیق و پژوهش را از جمله ضرورت‌های دانشجویان بسیجی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دلیل ورود علوم انسانی غربی به دانشگاه‌های ما، استکبارترسی از دانشگاه ما ندارد و در واقع از توسعه ایران در همه ابعاد به جز دانشگاه ناراحت است.
وی با تاکید بر لزوم همت و تلاش در راستای اسلامی سازی دانشگاه‌ها، گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند استاد، دانشجو، محتوا، متون، قوانین و مقررات هستیم.
مسئول بسیج دانشجویی کشور افزود: اگر بتوانیم این چهار عنصر را تغییر داده و به سمت اسلامی شدن سوق دهیم امید است دانشگاه اسلامی هم داشته باشیم.
وی همچنین ضرورت ایجاد پژوهشکده‌های دانشجویی را در دانشگاه‌ها برشمرد و تاکید کرد: اگر این پژوهشکده‌ها به ویژه در حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها راه بیفتند آن وقت می‌توان به تحول و انقلاب در علوم انسانی چشم داشت.
قدیانی تهدیدات نظامی را دیگر تهدید فراروی انقلاب دانست و گفت: مهم‌ترین تهدیدی که فعلا پیش روی انقلاب است، تهدید نرم است که غرب با تحلیل انقلاب اسلامی از آن بهره می‌برد.
وی افزود: اگر امروز شبکه‌سازی اجتماعی را مشاهده می‌کنیم و ایجاد آن را مهم می‌دانیم، این شبکه‌سازی در متن دین ما قرار دارد بنابراین اگر به سنت خود عمل کنیم به راحتی پاسخ این تهدیدات را خواهیم داد.
مسئول بسیج دانشجویی کشور ترویج بی‌بند و باری و عرفان‌های کاذب را اقدامات دشمن در حوزه فرهنگ عنوان کرد و بیان کرد: باید مبانی دینی و روش‌های اصیل اسلامی را برای مقابله با آنها احیا کنیم.
وی القای ناکارآمدی نظام، القای عدم مشروعیت نظام، جدایی از رهبری و انزوای سیاسی را از دیگر فعالیت‌ها و توطئه‌های دشمن در حوزه سیاسی دانست.
قدیانی بیداری اسلامی را مهم‌ترین فرصت ایران دانست و عنوان کرد: امروز کشورهای منطقه با الگوگیری از انقلاب ایران دست به چنین حرکت‌هایی می‌زنند تا خاورمیانه جدیدی شکل بگیرد و این باید سبب شود تا انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های ما بازخوانی شود و عیار انقلاب اسلامی را درون انقلاب بالا ببریم.
وی همچنین وحدت و انسجام را لازمه کشور دانست و اظهار کرد: مهم این است که کشور با همدلی و یکپارچگی بتواند مباحث سیاسی و اقتصادی خود را حل کند.
مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امروز نگاه دنیا به ایران دوخته شده است، بر تسریع در ایجاد قرارگاه بیداری اسلامی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این طرح هر یک از کشورها را به یکی از دانشگاه‌ها داده تا پیرامون آن و نحوه وقوع بیداری مطالعه، تحلیل و بررسی کنند.
وی همچنین ارتباط با دانشگاه‌های اسلامی را یک ضرورت برشمرد و افزود: باید تجربه‌های انقلاب اسلامی را به کشورهای اسلامی ارائه دهیم چرا که نسخه‌های غرب تکرار همان نسخه‌های پیچیده شده برای انقلاب ایران است.
قدیانی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های ما برقراری زمینه گفتمان با مردم دنیای غرب است؛ امروز دنیای غرب نیازمند یک تلنگر جدی است و بنابراین باید به آنها نشان دهیم که انقلاب اسلامی می‌تواند مدلی را برای نجات بشریت ارائه دهد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول