اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی کوهبنان اعلام کرد:

پیشرفت 30 درصدی آبرسانی به دهستان ده‌علی‌ کوهبنان

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی کوهنبان گفت: پروژه آبرسانی به دهستان ده‌علی 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 30 درصدی آبرسانی به دهستان ده‌علی‌ کوهبنان
سید محمد روح‌الامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: پروژه آبرسانی به دهستان ده‌علی از ابتدای سال 88‌ آغاز شده و از 36 کیلومتر خط انتقال تاکنون 15 کیلومتر کانال‌برداری شده است.
وی با بیان اینکه حدود 9.5 کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته است، بیان داشت: با اعتبار تخصیص داده شده در سال 89 عملیات کف‌شکنی چاه و اجرای 8.5 کیلومتر خط انتقال و خرید شیرآلات انجام شده است.
روح‌الامینی افزود: عملیات مطالعه طراحی و اجرای خط انتقال به طول یک کیلومتر و اجرای خط برق و بهسازی یک دهنه چشمه، ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ در حال اجراست.
وی تصریح کرد: کل اعتبار هزینه شده تاکنون یک‌هزار و 700 میلیون ریال بوده که برای تکمیل و اجرای بقیه پروژه نیاز به 18 هزار و 600 میلیون ریال اعتبار دارد که در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی و افتتاح آن هستیم.
روح‌الامینی گفت: طی دو سال گذشته با اختصاص بودجه کافی ورودی و خروجی دهستان ده‌علی که سال‌ها بلاتکلیف مانده و مشکلاتی برای مسافران و اهالی این دهستان ایجاد کرده بود، زیرسازی و آسفالت شد.
وی خاطرنشان کرد: دهستان ده‌علی پیشرو در گسترش مشاغل خانگی و پرورش دام و طیور در شهرستان است به گونه‌ای که در حال حاضر دو دامداری و دو مرغداری فعال در این دهستان وجود دارد و این مکان تنها نقطه در کوهبنان است که در زمینه پرورش شترمرغ اقدامات مؤثری انجام داده است.
بخشدار مرکزی کوهبنان اظهار داشت: به همت دولت خدمتگزار شاهد گسترش مشاغل خانگی و محصولات محلی هستیم و مسئولان نیز در این ارتباط اقدامات مؤثری انجام داده‌اند که از آن جمله می‌توان به ایجاد سه مرکز پرورش کبک گوشتی و تخم‌گذار در روستای ده شور و ایجاد دو مرکز پرورش بلدرچین در دهستان جور اشاره کرد.
روح‌الامینی بیان کرد: با توجه به گسترش پرداخت وام‌های خوداشتغالی و زودبازده بسیاری از جوانان جویای کار کوهبنان اقدام به راه‌اندازی مرغداری و پرورش شترمرغ کرده‌اند که علاوه بر مصرف داخلی مازاد تولید خود را به شهرستان‌های بافق، یزد، کرمان، زرند و راور صادر می‌کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول