اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر خبر داد:

4 هزار مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی ابهر

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: 4 هزار و 807 مورد نمونه‌برداری از آب در زمان اپیدمی التور در شهرستان ابهر صورت گرفت.

4 هزار مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، اکبر موسوی ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی این شهرستان با تقدیر از تلاش همه مسئولان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری التور در ماه‌های گذشته اظهار داشت: بر اساس برنامه کلاس‌ها آموزشی در اردیبهشت‌ماه برگزار شد، که نخستین مورد التور در مرداد‌ماه مشاهد شد.
وی افزود: تعداد 2 هزار و 150 نمونه مدفوع از مراکز بهداشتی جمع‌آوری و مورد آزمایش قرار گرفت که 59 مورد آن مثبت اعلام شد که از این تعداد 41 مورد شهری و 18 مورد روستایی بود.
مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری التور در ابهر مشاهد نشد، ابراز داشت: نیم تن پرکلرین توزیع شد و در این اپیدمی 4 هزار و 807 مورد نیز نمونه‌برداری از آب صورت گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه بحث عدالت در سلامت چند سال است که وزارت بهداشت را درگیر خود کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی دو مورد را از ما می‌خواهد که رضایت‌مندی مردم و همچنین عدالت در سلامت است.
موسوی بیان کرد: فرصت‌های متفاوت در زندگی بر سلامت تاثیرگذار است و می‌تواند سبب بی‌عدالتی در سلامت شود و در این میان نابرابری‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند به شکلی سلامتی را مورد تاثیر قرار دهد.
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر با بیان اینکه عدالت در سلامت به‌عنوان یکی از اهداف واسطه‌ای و نهایی نظام سلامت محسوب می‌شود، گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال 2005 با کمیسیون عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت، جان تازه‌ای به این امر بخشید.
وی تصریح کرد: عوامل اجتماعی در زمینه تاثیرگذاری بر سلامت سهم 50 درصدی دارند که خود گویای نیاز مبرم به توجه و مداخله در این گونه عوامل است.
موسوی افزود: تحصیلات، تسهیلات رفاهی، درآمد شغل، امنیت شغلی، مسکن، ناامنی شرایط کاری، جنسیت، نژاد، طبقه اجتماعی، فرهنگ و حمایت‌های اجتماعی همه بر سلامت اثر گذاشته و توزیع نابرابر آن‌ها شانس داشتن زندگی سالم را از فرد می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول