اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر رشت:

مشکل آبگرفتگی رشت تالاب انزلی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشکل آبگرفتگی رشت بازگشت آب از مسیر تالاب انزلی است که متولی مشخص ندارد.

مشکل آبگرفتگی رشت تالاب انزلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا خاکسار بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای این شهر با اشاره به بارندگی و مشکل آبگرفتگی در خیابان‌های این شهر اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل آبگرفتگی شهر رشت با توجه به لایروبی که توسط شهرداری انجام شد، ریزش رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت به سمت پیربازار و بازگشت آب از سمت تالاب انزلی است.
وی متولی آب‌های سطحی را شهرداری اعلام کرد و گفت: متولی فاضلاب‌ها شرکت آب و فاضلاب و متولی رودخانه‌ها نیز آب منطقه‌ای است.
عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: متولی لایروبی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در منطقه پیر بازار به سمت تالاب انزلی مشخص نیست تا نسبت به لایروبی این مسیر اقدام و مشکل شهر رشت برطرف شود.
وی، انعکاس اخبار آبگرفتگی رشت توسط رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما را کارشناسی شده ندانست و تصریح کرد: رسانه‌ها باید با تهیه گزارش از معضل آبگرفتگی، متولی اصلی را مشخص کنند و تنها به راه‌حل‌های مقطعی توجه نکنند.
خاکسار گفت: بارها امر آبگرفتگی تکرار شده و تجمع آب‌های سطحی بر اثر بارش باران ایجاد شده با شیب 7 تا 8 متری به طرف رودخانه‌های زرجوب و گوهررود هدایت شده که به سمت تالاب انزلی می‌رود.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در منطقه پیربازار به طرف مرداب انزلی راهی وجود ندارد و مسیر مسدود است، گفت: به همین دلیل آب‌هایی که با بارش شدید باران از رودخانه‌ها لبریز می‌شوند دیگر راهی جز بازگشت به شهر ندارند و موجب بروز مشکل و آبگرفتگی در شهر رشت می‌شوند.
وی اضافه کرد: سال گذشته شهرداری رودخانه‌ها را تا منطقه پیربازار لایروبی کرد اما برای ادامه کار نیاز به اعتبار دارد تا بتواند سمت تالاب را باز کند ضمن اینکه شهرداری رشت متولی مسیر آب رودخانه‌ها به طرف تالاب انزلی نیست و اصلا مشخص نیست این حوزه مربوط به چه سازمانی است.
خاکسار، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب گیلان را از دیگر متولیان و مسئولانی دانست که باید به این مهم توجه کنند.
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه محله جماران رشت دارای مشکلات زیاد آبگرفتگی است، بیان داشت: با توجه به اینکه سال گذشته هزینه زیادی در این منطقه برای هدایت آب‌های سطحی صرف شد اما بازهم شاهد آبگرفتگی در این منطقه هستیم و مشکلات بهداشتی را برای شهروندان فراهم کرده است.
محمد محمودیان با اشاره به اینکه باید در پنج منطقه محروم شهر رشت مراکز بهداشت ایجاد شود، ابراز داشت: شهرداری می‌تواند با پنج ساختمان به صورت پایلوت در طرح سلامت شهروندان حاشیه شهرها شرکت کند.
وی افزود: اجاره اماکن کمترین کاری است که شهرداری و شورا می‌تواند برای سلامت شهروندان انجام دهد.
محمودیان ایجاد مراکز بهداشتی در مناطق جماران، عینک، سلیمانداراب و احمدگوراب را به عنوان مناطق پرجمعیت و محروم ذکر کرد و اذعان داشت: ایجاد این مراکز گامی موثر در حفظ و توسعه سلامت شهروندان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول