اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تربیت‌بدنی؛

جانبازان کهگیلویه و بویراحمدی به قله دنا صعود کردند

خبرگزاری فارس: سخنگوی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی در این استان گفت: جانبازان کهگیلویه و بویراحمدی به قله قلم یکی از قلل مرتفع دنا صعود کردند.

جانبازان کهگیلویه و بویراحمدی به قله دنا صعود کردند
آرمان قنبرزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی و به‌ مناسبت ارج نهادن به مقام شامخ جانبازان و ایثارگران 500 نفر از جانبازان این استان در یک کوهنوردی دسته‌جمعی به قله قلم از ارتفاعات دنا صعود کردند.
سخنگوی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این صعود جانبازان با عبور از مسیر توریستی کوه گل در سی‌سخت توانستند به قله 3 هزار و 650 متری قلم صعود کنند و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را بر فراز آن به اهتزاز دربیاورند.
وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همایش پیاده‌روی خانواده‌های یاسوجی که از میدان جهاد تا میدان معلم این شهر و به مسافت 6 کیلومتر برگزار شد در پایان به قید قرعه از طرف اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد جوایز نفیسی چون اهدای پنج دستگاه دوچرخه، بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس برای پنج نفر و ده دست لباس گرمکن ورزشی اهدا شد.
قنبرزاده به حضور برخی مقامات ارشد این استان از جمله سردار عادلی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: این همایش به شکل مشابهی در همه شهرها و بخش‌های این استان با حضور پرشور جوانان برگزار شد.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان از دو کوهنورد فقید کهگیلویه و بویراحمد، سید رضا حسینی و سید مرتضی باقریان یاد کرد و ابراز داشت: برای گرامیداشت یاد و خاطره این دو ورزشکار استان 55 نفر از کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمدی در یک صعود یک‌روزه قله حوض‌دال دنا را فتح کردند.
قنبرزاده عنوان کرد: در این صعود یک‌روزه که با حضور 35 نفر از برادران و 20 از خواهران برگزار شد، کوهنوردان به قله چهار هزار و 350 متری متری حوض دال دنا صعود کردند.
وی از برگزاری همایش بزرگ اسکیت‌بازان در یاسوج به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش نام برد و اذعان داشت: این همایش با حضور40 نفر اسکیت‌باز از ابتدای بلوار جانبازان تا میدان امام حسین شهر یاسوج در مسیر سه کیلومتری برگزار شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول