اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بیماران خاص زنجان خبر داد:

فعالیت بیماران خاص در 11 رشته ورزشی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بیماران خاص زنجان از فعالیت ورزشکاران بیماری‌های خاص در 11 رشته خبر داد.

فعالیت بیماران خاص در 11 رشته ورزشی
خلیل اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان عدم استقبال مسئولان را از مشکلات ورزش بیماران خاص اعلام کرد و اظهار داشت: اجازه پزشک برای شرکت در مسابقات ورزشی از مشکل پیش روی بیماران خاص محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیماران خاص باید فرمی را برای پذیرش مسئولیت شرکت در مسابقات امضا کنند، افزود: پیدا کردن پزشک همراه تیم نیز مشکل بزرگی برای تیم‌های ورزشی بیماران خاص محسوب می‌شود.
رئیس هیئت بیماران خاص زنجان با اشاره به تشکیل فدراسیون بیماری‌های خاص از سال 84 تصریح کرد: ورزش بیماران خاص در سال‌های نخست به صورت انجمنی اداره می‌شد.
وی کسب 52 عنوان قهرمانی کشوری و جهانی را از جمله عناوین کسب شده توسط ورزشکاران بیماری‌های خاص اعلام کرد و گفت: 17 عنوان قهرمانی توسط بانوان و بقیه نیز توسط آقایان کسب شده است.
اشرفی با اشاره به اینکه فقط پیوند اعضایی‌ها مسابقات قهرمانی جهانی را دارند، افزود: قهرمانان پیوند اعضای زنجانی سه عنوان جهانی در رشته‌های تیراندازی با تپانچه و بدمینتون را دارند.
وی از تاکید وزارت ورزش و جوانان برای استفاده رایگان بیماران خاص از اماکن ورزشی خبر داد و گفت: دستورالعمل خاص به هیئت‌ها ابلاغ شده، ولی اغلب هیئت‌ها به غیر از بدمینتون و تیراندازی به خاطر مشکلاتی که دارند این ابلاغیه را اجرا نمی‌کنند.
‌رئیس هیئت بیماران خاص زنجان بیماران پیوند اعضای کلیه، کبد، ریه و قلب را از جمله فعالان ورزش این گروه از بیماران خاص اعلام کرد و گفت: بیماران پیوند اعضا در رشته‌هایی مانند بدمینتون، تیراندازی، شنا، دارت، شطرنج، تنیس خاکی، پینگ‌پنک، اسکواش فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: بیماران پیوند اعضا هر دو سال یک بار در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.
اشرفی ورزش‌های مجاز برای بیماران دیالیزی را شطرنج، دارت، پینگ پنگ و تیراندازی با تفنگ بادی اعلام کرد.
وی ادامه داد: بیماران هموفیلی، تالاسمی دیابتی علاوه بر رشته‌های بیماران دیالیزی مجاز به انجام ورزش شنا نیز هستند.
رئیس هیئت بیماران خاص زنجان از پیشنهاد برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌های این میزبانی به فدراسیون ارسال شده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول