اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخصیص 20 میلیارد ریال؛

زیرساخت‎های صادراتی چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یاید

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری از اختصاص بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیر ساخت‌های صادراتی این استان خبر داد.

زیرساخت‎های صادراتی چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یاید
علی شهریارپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد صادرات را از عوامل موثر در توسعه اقتصادی این استان دانست و اظهار داشت: اختصاص این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های صادراتی به رشد اقتصادی این استان کمک می‌کند.
وی بر ضرورت مدیریت صحیح در توسعه زیرساخت‌های صادراتی این استان تاکید کرد و گفت: فقط با مدیریت درست می‌توانیم از 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی بهره‌وری لازم را برای افزایش صادرات این استان داشته باشیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال وبختیاری از صادرات 68 میلیون دلاری کالا در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد را نشان می‌دهد که رقمی قابل توجه است
وی افزود: کالاها و محصولات تولیدی این استان به بیش از 13 کشور دنیا صادر می‌شود.
شهریارپور افزود: استان چهارمحال و بختیاری در بخش واردات نیز از رشد 400 درصدی برخوردار بوده است.
این مقام مسئول گفت: بیشتر کالاهای وارداتی به این استان در بخش کالاهای سرمایه‌ای مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری از صرفه‎جویی قابل قبول در این استان در بخش‌های مختلف بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: مصرف فرآورده‌های نفتی این استان بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها 22 درصد کاهش یافت.
شهریارپور با اشاره به کاهش مصرف سوخت در دیگر بخش‏ها بیان داشت: با مقایسه مصرف دربازه زمانی پنج ماهه قبل از اجرای هدفمندی با بعد از اجرای آن، 20 درصد صرفه‎‌جویی در مصرف گازوئیل در مرغداری‌ها مشاهده می‌شود.
وی گفت: تغییر تکنولوژی واحدهای صنعتی، صرفه‎جویی در مصرف انرژی، کاهش قطعی برق، بهبود الگوی مصرف در بخش کشاورزی، کاهش قاچاق سوخت و مدیریت مصرف بهینه کالاهای ضروری خانوارها از آثار مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها به شمار می‌رود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول