اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه‌ خبر داد:

ثبت 7 هزار سند اجاره در بانک اطلاعاتی اوقاف

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون بالغ بر 7 هزار سند اجاره در سیستم جامع بانک اطلاعاتی سازمان اوقاف ثبت شده است.

ثبت 7 هزار سند اجاره در بانک اطلاعاتی اوقاف
محمد مؤمنی در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با سامانه جامع بانک اطلاعاتی مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از یک سال از راه‌اندازی این سامانه می‌گذرد، بر اساس برآوردهای در نظر گرفته شده و اهداف ترسیم شده، در حال حاضر اجرای برنامه‌های سامانه بر مبنای زمان‌بندی انجام شده و در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه برخی از مأموریت‌ها در سامانه جامع اوقاف زودتر از زمان مقرر، به نتیجه رسیده و اجرایی شده است، تصریح کرد: برخی از موارد نیز وجود دارد که با تأخیر اجرایی شده است.
سرپرست مرکز آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه ‌با بیان اینکه سامانه جامع سازمان اوقاف حدود 80 درصد از مأموریت‌های پیش‌بینی شده در اوقاف را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: این سامانه اطلاعات بسیار وسیعی از موقوفات سراسر کشور را در درون خود دارد.
وی ادامه داد: در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه، محتوایی از اسناد و مدارک موقوفات و رقبات کشور و امامزادگان و اماکن متبرکه به صورت دقیق و کامل قابل دسترس است.
مؤمنی در ارتباط با سرفصل اجارات سامانه جامع اوقاف و امور خیریه کشور نیز گفت: این مهم نیز بیش از یک ماه است که مورد توجه قرار گرفت و بر اساس آن در کل کشور سند اجاره موقوفه‌ای قانونی و مجاز است که برابر مصوبات داخلی سازمان اوقاف باشد.
وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 7 هزار سند اجاره در سیستم جامع بانک اطلاعاتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر اساس ضوابط و مصوبات این سازمان صادر شده است.
سرپرست مرکز آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه ‌به موضوع گردش اسناد مالی این سازمان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل اجرایی شدن موضوع سند اجاره موقوفات، برآورد شده تا پایان مهر ماه جاری 30 درصد از فعالیت‌های مالی جاری اوقاف در درون سامانه جامع انجام شود.
وی ابراز کرد: از جمله اهدافی که در ابتدای طراحی سامانه جامع اطلاعات موقوفات اماکن متبرکه اوقاف کشور پیش‌بینی شد، امر ایجاد شفافیت در عملکرد کارکنان است که بر این مبنا، به دست آوردن آمار کامل و دقیق موقوفات ادارات سراسر کشور، مورد توجه قرار گرفت.
مؤمنی ادامه داد: اگر بتوانیم بخش مالی سامانه اوقاف را نیز به طور کامل اجرایی کنیم، سازمان اوقاف در طرازهای مالی و بیلان گردش مالی خود از شفافیت و دقت شایان توجهی برخوردار شده و موضوع درآمدی آن نیز مشخص می‌شود.
وی با اشاره به احصاء نیت واقفان نیز گفت: در حال حاضر قریب به اتفاق نیت واقفان خیراندیش در کشور احصاء شده و درون سامانه جامع اطلاعات موقوفات اوقاف کشور موجود است.
سرپرست مرکز آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه ‌اظهار کرد: تکمیل و اجرای کامل سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، به خوبی به مدیریت‌های اصلی، میانی و مدیران صحنه‌های اجرایی در راستای مدیریت برنامه‌ها، کمک کرده و می‌توان آنان را هدایت و راهبری کند.
وی با اشاره به شبهه موجود در زمینه صرف درآمد موقوفات برابر نیت واقف، نیز خاطرنشان کرد: بر اساس ثبت دقیق اطلاعات و درآمدهای موقوفات و نیز مشخص شدن گردش مالی سازمان اوقاف نیز این شبهه برطرف می‌شود چرا که سازمان، فضایی برای به نمایش گذاردن این موضوع نداشت اما به خوبی از عهده این امر بر می‌آید.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول