اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد:

انجام 75 درصد از آزمون‌های واحدهای صنعتی کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت‌ کردستان گفت: هم‌اکنون بیش از 75 درصد از آزمون‌های مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قابل انجام است. ‌

انجام 75 درصد از آزمون‌های واحدهای صنعتی کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی بعد از ظهر امروز در همایش استاندارد و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه در سنندج، اظهار داشت: تمامی تولیدات کشور باید براساس مصوبات صورت گرفته شده از فیلتر استاندارد عبور کنند که این کار نیازمند بستر و سازو کارهای لازم در این ارتباط‌ است.
وی ادامه داد: برای انجام این کار بزرگ و با اهمیت و ارزشمند باید افراد متخصص و ابزارهای سخت افزاری آن توسط مسئولان ذی‌ر‌بط فراهم شود.
وی تصریح کرد: در دو دهه قبل در کردستان تنها یک واحد استاندارد آن‌هم زیر نظر استان کرمانشاه وجود داشت که امروز خوشبختانه بیش از 75 درصد از آزمون‌های مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قابل انجام است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: هر چه دامنه فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت وسیع‌تر شود، زحمات، فعالیت و کارهای بخش استاندارد زیادتر خواهد شد.
شاه‌غیبی با بیان اینکه اهداف عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت دفاع از تولید و حمایت بیشتر از صادرات است، عنوان کرد: برای انجام صادرات بیشتر باید تمام محصولات دارای کیفیت بالا و مطابق استانداردهای تدوین شده باشند.
وی ‌به رشد 700 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و گفت: در این مدت پروانه بهره‌برداری طلای استان صادر شده و کلنگ ایجاد واحد تولید شمش طلا در استان به زمین زده خواهد شد.
وی با بیان اینکه صنایع پایین‌ دستی طلا و مصنوعات آن در رشد و سرمایه‌گذاری مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این واحد برای بیش از 3 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت بنیاد برکت حدود 300 میلیارد تومان برای 16 طرح است.
شاه‌غیبی ادامه داد: این طرح‌های در سه بخش توسعه‌ای، تکمیلی و ایجادی اجرا خواهند شد که دو بخش اول آن به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول