اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان:

آماری از وضعیت بدحجابی در گلستان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: آماری از وضعیت بدحجابی در استان گلستان وجود ندارد که برای حل ریشه‌ای این مسئله باید به یک آمار صحیح دست یافت.

آماری از وضعیت بدحجابی در گلستان وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهری مهدوی صبح امروز در جمع کارشناسان زن دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب به آن انتظاری که می‌رود نرسیده‌ایم، اظهار داشت: باید بپذیریم که این نگرانی و دغدغه، جامعه خصوصا دانشگاه‌های ما را تهدید می‌کند که باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود.
وی تصریح کرد: هجمه‌ای که دشمن در این مسیر آغاز کرده و هزینه‌های هنگفتی را نیز مصروف داشته است می‌توان گفت که ما در عملکردمان خوب قدم برداشته‌ایم، ولی با این حال خوف و رجایی که در بحث عفاف و حجاب در ذهنمان متصور است مستلزم ترسیم یک شاخص درست هستیم.
مشاور استاندار گلستان در امور زنان با بیان اینکه علاوه بر جامعه زنان انتظار می‌رود این تعادل و توازن در آموزش‌های خانواده در حوزه مردان نیز به وجود آید، خاطرنشان کرد: این طرح با استقبال خوبی از سوی مردان مواجه شد، اما اعتبار کشوری در بسته فرهنگی سفر سوم هیئت دولت نیز برای آن در نظر گرفته نشده، لذا بنا داریم با تامین اعتبارات از سوی دستگاه‌ها، این طرح را عملیاتی کنیم.
مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان بیان داشت: اجرای این طرح قرار است که از دهیاری‌ها آغاز شود که 850 دهیار در سطح استان وجود دارد که اکثر آنها را مردان تشکیل می‌دهند و اگر بتوانیم آموزش‌های مهارت زندگی را از این جامعه شروع کنیم این تلنگر به وجود می‌آید تا در مسیر درست گام نهیم.
وی بیان داشت: هزینه برآورد مرحله اول این آموزش برای 850 دهیار حدود 50 میلیون ریال پیش‌بینی می‎شود که اگر در مرحله نخست سرعت‎مان را افزایش دهیم تا پایان سال با همکاری دفتر روستایی استانداری شاهد این اتفاق باشیم.
مهدوی با اشاره به اینکه اجرای صحیح قانون عفاف و حجاب نیازمند عزم همگانی است، اذعان داشت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، رسانه‎ها، مطبوعات و دستگاه‎های اجرایی که داعیه این کار را دارند باید وارد عمل شوند گرچه این حرکت شاید گامی کوچک به نظر برسد، اما نتیجه‎ای موثر در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول