اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان:

برای ترویج عفاف و حجاب روی باورها سرمایه‎گذاری کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: با اعتقاد عمیق نسبت به حجاب می‎توان به وضعیت مطلوب دست یافت که ترویج این فرهنگ مستلزم سرمایه‎گذاری بر روی باورها است.

برای ترویج عفاف و حجاب روی باورها سرمایه‎گذاری کنیم
مهری مهدوی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: معتقدم با حمایت مردان جامعه وضعیت حجاب بهبود خواهد یافت و در عین حال زنان نیز به عنوان مجریان فرهنگ حجاب باید در رسیدن به مقصد تلاش کنند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‎های آموزشی برای بانوان استان تصریح کرد: اجرای کلاس‎های آموزشی با هدف پاسخ به چرایی حجاب برای زنان و مردان تبیین می‎شود.
مشاور استاندار گلستان در امور خانواده خاطرنشان کرد: حدود چهار ماه گذشته دستورالعملی از معاونت اجتماعی وزارت کشور برای ستاد صیانت، عفاف و حجاب، امنیت و حقوق شهروندی ابلاغ شد که بر این اساس پایش‎های اولیه از دستگاه‎های اجرایی انجام شود.
مهدوی با بیان اینکه این نظارت با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان رقم می‎خورد، خاطرنشان کرد: وظیفه‎مندی دفتر امور خانواده  و بانوان استانداری گلستان بدین شکل است که تعدادی از مشاوران دستگاه‎های اجرایی را در رده استانی انتخاب کند و از این 40 منتخب برگزیده، گروه‎های دو الی سه نفره نظارت در این حوزه را بر عهده می‎گیرند.
وی با اشاره به اینکه فرم‎های پایشی بر اساس مستندات در حوزه عفاف و حجاب انجام شده، گفت: از طریق گروه‎های هدف پیگیری مقدماتی در فرم‎های مربوطه ثبت شد که پس از جمع‎بندی نهایی به سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام می‎شود.
مهدوی اضافه کرد: پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت اجرای قانون عفاف و حجاب در استان، مدیریت و تدبیری اتخاذ خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال این روند بهبود پیدا کند.
مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گلستان یادآور شد: نمایندگانی که از سوی ستاد صیانت به دستگاه‎ها اعزام می‎شوند مجوزهایی در برخوردها و تذکرات به آنها داده شده، اما جایگاه تذکر شدید وجود ندارد بلکه به صورت ارشادی موضوع پیگیری می‎شود.
وی در پایان اذعان داشت: در اجرای قانون عفاف و حجاب، دستگاه‎های دولتی در اولویت قرار دارند، اما این دستورالعمل برای همه دستگاه‎ها الزامی است حتی آژانس‎های خصوصی نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول