اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

غربالگری و واکسیناسیون برخی از سرطان‌ها در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از انجام عملیات غربالگری سرطان معده و واکسیناسیون برخی سرطان‌ها در زنجان خبر داد.

غربالگری و واکسیناسیون برخی از سرطان‌ها در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری در مراسم کلنگ‌زنی درمانگاه تخصصی سرطان زنجان با اشاره به پیشرفت بیماری سرطان در جامعه امروزی اظهار داشت: مسئولان هر چه قدر هم تلاش کنند، نمی‌توانند خدمات مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان را تامین و ارائه کنند.
وی از پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی خبر داد که بر اساس آن بیماری سرطان در سال 2030 تبدیل به علت اصلی مرگ و میر می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه آمار جهانی حکایت از ابتلای 100 نفر از هر 100 هزار نفر به بیماری سرطان است، تصریح کرد: آمار ابتلا به سرطان در ایران بیشتر از آمار جهانی است.
وی با اشاره به افزایش امید به زندگی از 56 سال به 72 سال در ایران گفت: برای افزایش امید به بهبودی بیماران سرطان باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده بهینه کرد.
سروری با بیان اینکه بیماری سرطان جزو بیماری‌های خاص محسوب نمی‌شود، افزود: دولت به واقع توان تامین همه نیازهای بیماران مبتلا به سرطان را ندارد.
وی از هزینه سرسام آور دولت در تامین نیازهای دارویی خبر داد و تصریح کرد: مردم چون دیر متوجه و برای درمان بیماری سرطان  مراجعه می‌کنند ، بنابراین هزینه درمان آن بسیار بالا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بیماری سرطان یک بیماری چند وجهی است، افزود: مواجهه و کنترل بیماری سرطان عزم ملی را مطالبه می‌کند.
وی سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده را از سرطان‌هایی اعلام کرد که در استان زنجان درصد ابتلای بسیاری دارد.
سروری ادامه داد: به زودی بحث غربالگری در راستای شناسایی افراد مستعد سرطان معده در زنجان عملیاتی می‌شود.
وی بر استفاده از زبان هنر برای پیشگیری از ابتلای به بیماری سرطان تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون برخی از سرطان‌ها به ویژه سرطان‌های خاص زنان که در برخی استان‌های پایلوت نتایج مثبتی داشته است در زنجان نیز عملیاتی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان بیماری سرطان گفت: شش ماهه نخست سال جاری در حدود 293 میلیون تومان در بخش دارویی مبتلایان به سرطان به آنها فقط به صورت تخفیف هزینه‌های دارویی کمک شده است.
وی از اختصاص بیش از یک میلیارد تومان برای خرید دستگاه رادیوتراپی با همه ضمائم آن برای نصب در مرکز آموزشی بیمارستان شهید بهشتی زنجان خبر داد.
سروری با تایید حرکت خیران انجمن مهرانه بر حمایت از آن برای احداث درمانگاه تخصصی سرطان تاکید کرد و گفت: هیچ کس اجازه ایجاد مانع در راه تاسیس این درمانگاه را ندارد.
وی با اشاره به پیگیری شخصی امور مربوط به احداث درمانگاه تخصصی سرطان توسط مهرانه تصریح کرد: اجازه نمی‌دهد مشکلی در راه تاسیس این درمانگاه به وجود بیاید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول