اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن مردم نهاد غذا، صنعت و سلامت اصفهان:

40 درصد از انواع سرطان‌ها به تغذیه برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن مردم نهاد غذا، صنعت و سلامت اصفهان گفت: بر اساس آمارهای جهانی، 90 تا 95درصد از سرطان‌ها به عوامل محیطی بر می‌گردد که 40 درصد از این نوع بیماری‌ها مربوط به تغذیه است.

40 درصد از انواع سرطان‌ها به تغذیه برمی‌گردد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد شاهدی بعدازظهر امروز در همایش ملی ارتقا عمر ماندگاری مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: براساس آخرین آمارهای گرفته شده در کشور که به سال 86 بر می‌گردد، سالانه در کشور نزدیک به 70 هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شود که از این تعداد 30 هزار نفر فوت می‌کنند که در این بین 52 درصد مردان و 48 درصد زنان به سرطان گرفتار می‌شوند.
وی بیان داشت: نگهدارنده‌های استفاده شده در مواد غذایی سبب بروز انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، تشدید حساسیت‌ها، افسردگی، آلزایمر و  مشکلات دستگاه گوارش در مصرف کنندگان می‌شود.
رئیس هیئت مدیره مردم نهاد غذا، صنعت و سلامت اصفهان تصریح کرد: استفاده از مواد نگهدارنده در مواد غذایی به گونه‌ای است که حتی با شستن و پوست کندن میوه‌ها از بین نمی‌رود.
وی افزود: در کشوری مثل امریکا از ابتدای تولید تا انتها و بسته‌بندی محصولات از هیچ‌گونه ترکیبات شیمیایی یا مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود که این امر نیازمند مدیریت قوی و دانش بالا در این گونه از کشورها است.
شاهدی با اشاره به اینکه امروزه روش‌های تولید مواد غذایی در کشور مناسب نیست، ادامه داد: استفاده از مواد افزودنی در تولید محصولات غذایی، سموم و حشره‌کش‌ها در مزارع بیشتر از حد استاندارد است.
وی اضافه کرد: در بسیاری مواقع ضرورتی ندارد که از مواد مضر مانند رنگ‌های غیر طبیعی و نگهدارنده‌ها در تولید محصولات غذایی و یا حشره کش‌ها، گازهای ضد عفونی‌کننده برای نگهداری غلات و خشکبار، سموم ضد قارچ استفاده شود.
وی افزود: استفاده از روش‌هایی مانند سرد کردن و انجماد مواد غذایی، روش‌های حرارتی، بسته‌بندی پیشرفته و بیولوژیک می‌تواند به سالم‌سازی فرآیند محصولات غذایی کمک شایانی کند.
عضو هیئت علمی گروه صنایع غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مصرف سبزی و میوه نقش بسیار زیاد در تامین سلامت انسان دارد اما زمانی که ما 10 برابر حد مجاز در مزارع کشاورزی از کودهای شیمیایی حاوی ماده جذب شونده و سموم ضدقارچ که معمولا حاوی نیترات هستند استفاده می کنیم، این مواد غذایی سالم به مواد سرطان‌زا تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه در آب و سبزیجات به طور طبیعی مقداری ماده نیترات وجود دارد، افزود: در صورتی‌ که در محصولات غذایی از این ماده بیش از حد استفاده شود و میزان آن در بدن بالا برود به طور قطع بروز سرطان در افراد جدی‌تر می‌شود.  
شاهدی تصریح کرد: باید تولید مواد غذایی و نحوه نظارت آن به یک سازمان مستقل واگذار شود، مانند سازمان غذا و داروی آمریکا FDA که نظر آن درباره سلامت مواد غذایی و داروها مورد تایید همه دستگاه‌های آن کشور بوده و از اقتدار لازم برخوردار است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول