اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

سرشماری اساس برنامه‌ریزی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اهمیت همکاری مردم در دادن اطلاعات درست به ماموران سرشماری گفت: سرشماری اساس برنامه‌ریزی کشور برای آینده است.

سرشماری اساس برنامه‌ریزی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید عسگری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه از دوم تا 22 آبان ماه سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: لازمه حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و مسکن در کشور ارائه درست اطلاعات و آمار به ماموران سرشماری از سوی مردم است.
وی با بیان اینکه نخستین سرشماری در کشور سال 1335 اتفاق افتاده است، افزود: طبق سرشماری سال 35 جمعیت کشور در آن زمان 20 میلیون نفر بود حال آنکه طبق آخرین سرشماری در سال 85 جمعیت ایران به 70 میلیون نفر رسیده است.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ابتدا سرشماری هر 10 سال یکبار انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: با توجه به خلاقیت دولت عدالت محور در ابعاد و  زمینه های مختلف و با عنایت بر اینکه هر برنامه ریزی نیازمند آمار و اطلاعات به روز است مقرر شد که سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار انجام شود، که امسال در آبان ماه به مرحله اجرا در می‌آید.
وی با بیان اینکه مردم متدین و اهل اخلاص استان زنجان باید همانند همیشه با اطلاع رسانی درست ماموران را دولت را در این امر خطیر یاری کنند، تصریح کرد: از منظر شرع مقدس اسلام هر کس خواستار سازندگی در کشور است، باید در این زمینه مشارکت داشته باشد.
عسگری با اشاره به اینکه ارائه صحیح داده از وظایف متدینین و شیعیان است، خاطرنشان کرد: سئوالاتی برای حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف طراحی شده که باید به درستی پاسخ داده شود.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز در ایران و به طبع آن در استان زنجان خانواده‌ای وجود ندارد که مشکل مسکن، اشتغال و ازدواج در آن نباشد، افزود: اگر دولت اطلاعات صحیح از اشتغال نداشته باشد به هیچ وجه قادر نخواهد بود برنامه‌ریزی درست برای حل این معضل انجام دهد.
وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن یک رنسانس اقتصادی است و یک عزم ملی می‌خواهد، یادآور شد: مردم سربازان این رنسانس اقتصادی هستند.
عسگری اشاره‌ای نیز به تایید صلاحیت ماموران سرشماری کرد و گفت: مردم باید در هنگام مراجعه ماموران به درب خانه برای گرفتن اطلاعات کارت شناسایی مامور سرشماری را به دقت کنترل کنند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه جمع‌آوری اطلاعات در سراسر جهان یک شاخص پیشرفت است خطاب به مردم استان زنجان افزود: باید مشخص شود سطح درآمد مردم چقدر است و یا جایگاه استان زنجان در کشور در کجا قرار دارد و برای کمبودها برنامه‌ریزی شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول