اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس در مازندران:

اطلاعات شخصی سرشماری در اختیار سازمان‌ها قرار نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان مازندران اظهار داشت: مردم باید این اطمینان را داشته باشند که صرفا تحلیل تحولات جمعیتی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد و اطلاعات شخصی افراد به هیچ سازمانی ارائه نمی‌شود

اطلاعات شخصی سرشماری در اختیار سازمان‌ها قرار نمی‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ولی‌الله فرزانه عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سرشماری عمومی نفوس و مسکن، گفت:  ذهنیت منفی مردم نسبت به سرشماری، دارای سابقه تاریخی است.
وی افزود: در گذشته تصور بر این بود که سرشماری برای دریافت مالیات و یا جمع کردن سرباز است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران اظهار داشت: بارها تاکید کرده‌ایم که بر اساس  مواد قانونی مرکز آمار ایران، ارائه آمار و اطلاعات شخصی افراد به سازمان‌ها و دستگاه‌ها ممنوع است.
وی تصریح کرد: مردم باید این اطمینان را داشته باشند که صرفا تحلیل تحولات جمعیتی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌‌گیرد و اطلاعات شخصی افراد به هیچ سازمانی ارائه نمی‌شود.
فرزانه با بیان اینکه در هر دوره از طرح سرشماری از فناوری‌های روز نسبت به دوره قبل استفاده شده است، ادامه داد: غالب کشورها هم سرشماری چهره به چهره انجام می‌دهند و این روش در دنیا دارای جایگاه است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح سرشماری نفوس و مسکن، پرسش‌ها و سوالات ما با استانداردهای دنیا و سازمان‌های بین‌المللی همخوانی دارد.
فرزانه در بیان ضرورت طرح سرشماری با وجود هزینه‌های زیاد گفت: از داده‌های جمعیتی می‌توان در برنامه‌ریزی‌های کلان استفاده کرد  و پایه برنامه‌ریزی، آمار و اطلاعات دقیق است.
وی با اشاره به اینکه 70 سوال در پرسشنامه‌ها وجود دارد، یادآور شد: ماموران سرشماری وظیفه دارند ظرف مدت 20 دقیقه با همکاری خانواده ها این اطلاعات را تکمیل کنند که در این زمان محدود، قطعا سرعت نقش مهمی ایفا می‌کند.
فرزانه با بیان اینکه سال 85 در مازندران 783 هزار و 737 خانوار را شمارش کردیم، اظهار داشت: امسال پیش بینی مرکز آمار این است که 925 هزار و 75 خانوار شمارش شوند که نسبت به سال 85 رشد 18 درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم 531 هزار و 985 خانوار در شهرها معادل 57 درصد و 392 هزار و 773 خانوار در روستاها برابر با 43 درصد سرشماری شوند، گفت: 969 هزار و 773 خانوار در مازندران یارانه دریافت می‌کنند و این تفاوت در آمار به این دلیل است که برخی زوج‌های جوان هنوز با خانوار زندگی می‌کنند.
فرزانه با بیان اینکه 8 هزا رو 307 نفر متقاضی در سامانه سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کرده بودند، افزود: 48 درصد از این افراد مرد و 52 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
فرزانه با اشاره به اینکه مازندران به 2 هزار و 392 حوزه تقسیم شده است گفت: 1333 حوزه در شهر و 1059 حوزه در روستاها قرار دارد.
وی تصریح کرد: با احتساب پنج درصد نیروی ذخیره، حدود 5 هزار و 100 نفر در این طرح با ما همکاری و مشارکت دارند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران یادآور شد: سرعت، دقت و کیفیت شعار سرشماری سال 90 است.
وی اظهار داشت: همزمان با آغاز این طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90، زنگ سرشماری هم با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس نواخته می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول