اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین خطبه‌ نماز جمعه‌های‌ استان:

فرمانداران گلستان اهمیت سرشماری را تشریح می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: فرمانداران 14گانه استان ضرورت و جایگاه سرشماری را در نماز جمعه‌های شهرهای استان تشریح می‌کنند.

فرمانداران گلستان اهمیت سرشماری را تشریح می‌کنند
قدرت‌الله عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از همکاری همه جانبه و مساعدت تمام دستگاه‌ها با مرکز آمار برای بزرگترین سرشماری ایران در سال 1390 خبر داد و اظهار داشت: با عنایت به دستور رئیس جمهور مقرر شد تا تمامی دستگاه‌ها امکانات خود را به لحاظ نیروی انسانی، خودرو و تجهیزات در اختیار مرکز آمار قرار دهند.
وی با بیان اینکه با فرمان رئیس جمهور مقدمات کار در کلان کشور کلید خورد، تصریح کرد: در استان گلستان نیز از اوائل مرداد ماه مقدمات کار فراهم شد و سه دوره آموزشی در دستور کار استان‌ها قرار گرفت.
عابدی افزود: در اولین دوره آموزشی شش نفر که پنج نفر برای مدرس استانی و یک نفر برای فنی آموزشی این دوره‌ها را گذراندند که توانستند در بین استان‌های کشور با نمره 97 رتبه دوم را به خود اختصاص دهند.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه دوره آموزشی دوم از اوائل شهریور تا اواسط این ماه برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره 250 نفر اعلام آمادگی کردند و بعد از مصاحبه 110 نفر در کلاس‌ها شرکت کردند و به عنوان مدرس، معاون فنی آموزشی و کارشناسان مسئول آموزش دیدند.
وی آموزش 2 هزار و 211 نفر را برای ماموران آمارگیری را دوره سوم آموزش سرشماری دانست و افزود: در این دوره 6 هزار و 200 نفر در سامانه مرکز ایران ثبت‌نام کردند که پس از مصاحبه 2 هزار و  211 نفر موفق شدند در کلاس‌ها حضور یابند.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان خاطرنشان کرد: 60 درصد افراد شرکت‌کننده دارای مدرک لیسانس به بالا هستند.
عابدی با بیان اینکه در اولین جلسه ستاد با حضور استاندار گلستان مصوبات کار برای تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم در سطح 14 شهرستان استان صورت پذیرفته و به همین منظور تشکیل شورای اداری شهرستان‌ها، نشست با ائمه جمعه، نشست با دهیاران، بخشداران در دستور کار قرار گرفت تا مشارکت عمومی را در این خصوص داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با برگزاری همایش روز آمار در اولین روز آبان افتتاح متمرکز سرشماری را در 14 شهرستان خواهیم داشت، تصریح کرد: به همین منظور در روز جمعه نیز فرمانداران و ائمه جمعه در خصوص ضرورت و جایگاه سرشماری ایراد سخن می‌کنند تا با مشارکت تمام آحاد جامعه سرشماری درست و دقیقی در سال 1390 صورت پذیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول