اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد:

مشارکت تمام دستگاه‌ها در برگزاری سرشماری 90

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: تمام دستگاه‌ها باید در امر برگزاری سرشماری سال 90 مشارکت لازم را داشته باشند.

مشارکت تمام دستگاه‌ها در برگزاری سرشماری 90
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه ستاد سرشماری استان، با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قم، این سفر ارزشمند را سفری تاریخی و موجب برکات فراوانی در سطح ملی‌ و فراملی دانست و افزود: همزمان با سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم، در سفر تاریخی ایشان به استان کرمانشاه صحنه‌های بدیع و شیرینی از عشق و علاقه آحاد ملت ایران اسلامی به نظام و ولایت فقیه به نمایش درآمد.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر ملت‌های مسلمان پیروزی‌های گسترده‌ای را به‌دست آورده‌اند، به آزادسازی اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت: آزادسازی اسرای فلسطینی یک پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین بود.
استاندار قم ادامه داد: رژیمی که آزادی اسرای جنگی را به عنوان خط قرمز خود مطرح می‌کند، مجبور به آزادسازی بیش از هزار نفر از اسرای فلسطینی شده و این نصرت بزرگ نتیجه مقاومت ملت مسلمان فلسطین و نشان‌دهنده رویکرد صحیح نظام اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تداوم مقاومت ملت‌های مسلمان در برابر استکبار است.
وی مقاومت پنج‌ساله مردم غزه را موجب ذلت رژیم صهیونیستی و عزت مردم مسلمان فلسطین عنوان کرد و با اشاره به کشته‌شدن معمر قذافی دیکتاتور لیبی در حمله همه‌جانبه نیروهای انقلابی افزود: این روزها، ایام نصرت و پیروزی برای جهان اسلام بود.
‌موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌ریزی را لازمه پیشرفت،‌ توسعه و آبادانی کشور دانست و تصریح کرد: بدون برنامه‌ریزی تحقق عمران و توسعه و پیشرفت مستلزم هزینه سنگینی است و برنامه‌ریزی می‌تواند جامعه را به اهداف مورد نظر خود برساند.
وی با بیان اینکه آمارگیری و سرشماری مهم‌ترین ابزار برنامه‌ریزی برای نیل به اهداف جامعه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بدون آمار صحیح و دقیق نیز مفهومی ندارد.
استاندار قم با تاکید بر اهمیت آمار و سرشماری در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور، تصریح کرد: کوتاه‌شدن دوره سرشماری به پنج سال در شرایطی که کشور خیز بلندی برای رشد و توسعه برداشته و اهمیت به روزسانی آمار مضاعف شده است، بسیار اقدام شایسته و قابل تقدیری بود.
‌موسی‌پور با تاکید بر ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظفند برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال با اتقان و طبق برنامه‌ریزی،‌ همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده برای توجیه مردم نسبت به سرشماری و اهداف آن گفت: خروجی داده‌های سرشماری منوط به تبیین اهداف سرشماری و همکاری مردم است.
استاندار قم خواستار همکاری گسترده رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیمای در اطلاع‌رسانی اهداف سرشماری به مردم شد.
وی وظیفه اصلی رسانه‌ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 را توجیه و اطلاع‌رسانی به مردم در مورد اهداف این طرح و نقش آن در برنامه‌ریزی‌های کلان و توسعه و آبادانی کشور و استان عنوان کرد و افزود: رسانه ملی نقش محوری در اطلاع‌رسانی دقیق و توجیه مردم نسبت به این طرح ایفا می‌کند.
‌موسی‌پور در پایان سخنان خود با اشاره به نقش آمار در برنامه‌ریزی‌های استان، خواستار استخراج اطلاعات براساس نیازهای منطقه‌ای و استانی شد و خاطرنشان کرد: توجه به اقتضائات و نیازهای استانی در سرشماری امری ضروری است و در صورت امکان با طراحی فرم ضمیمه علاوه بر پرسش‌های کلی اطلاعات منطقه‌ای نیز در این سرشماری استخراج شود
.انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول