اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان تاکید کرد:

یک خانوار در بحث سرشماری نباید از قلم بیفتد

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: همه‌ دستگاه‌ها باید در بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن خود را مسئول بدانند، و یک خانوار را نباید از قلم بندازند.

یک خانوار در بحث سرشماری نباید از قلم بیفتد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب الله دهمرده در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در خرم‌آباد اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند، با عوامل اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سطح استان داشته باشند.
وی افزود: هر کشوری در هر جایی اگر بخواهد پیشرفتی داشته باشد باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت، و دراز مدت داشته باشد و برای این برنامه‌ها تهیه داده‌های درست مهم است زیرا با داده‌های درست می‌شود کار‌های درستی انجام داد.
دهمرده یادآور شد: کشورهای جهان به چند دسته تقسیم می‌شوند، که بیش‌تر آن‌ها هر10سال یک بار این سرشماری را انجام می‌دهند که ایران اسلامی نیز تاکنون جز این دسته از کشورها بوده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه در برخی دیگر از کشور‌ها که تعداد آن‌ها هم محدود می‌باشد، این سرشماری هر پنج سال یک بار انجام می‌گیرد، گفت: نظام مقدس ما به دستور شخص رئیس جمهور برای نخستین بار جز این دسته از کشورها یعنی کشور‌های که هر پنج سال یک بار سرشماری نفوس و مسکن در آن‌ها انجام می‌گیرد قرار گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان لرستانی باید در این امر مهم پای کار آمده و ظرفیت‌های دستگاه‌ها را شناسایی و برای استفاده هر چه بهتر این طرح اقدام کنند.
دهمرده تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به موقع در این زمینه می‌تواند خیلی از گره‌ها و مشکلات را حل کند، از این‌رو از تمام رسانه‌ها می‌خواهیم که برای اطلاع‌رسانی شفاف و آگاه کردن عموم مردم تلاش کنند.
استاندار لرستان گفت: اطلاع‌رسانی یک کار مهم، علمی و اثبات شده است، به گونه‌ای که در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ما شاهد یک فضای منطقی و کارشناسانه توسط اصحاب رسانه بوده‌ایم.
دهمرده در ادامه با اشاره به اینکه در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن نباید یک خانوار از قلم بیفتد اظهار داشت: باید شماره تلفن‌های توسط ستاد سرشماری در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم سئوالات و مشکلاتی که دارند، با مسئولان در میان بگذارند.
استاندار لرستان در ادامه این نشست تمام دستگاه‌های اجرایی استان را موظف کرد آمادگی لازم برای همراهی و همکاری کامل با ستاد سرشماری استان را داشته باشند.
لازم به ذکر است، در این جلسه مصوب شد، زنگ سرشماری رأس ساعت 9صبح دوم آبان‌ماه در سطح مدارس استان با حضور مسئولان نواخته شود.
انتهای پیام/ح20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول