اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کشاورز مازندران:

کشاورزان مازندرانی صاحب شناسنامه هویتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کشاورز مازندران گفت: کشاورزان مازندران صاحب شناسنامه هویتی می‌شوند تا در زمان دریافت تسهیلات از املاک و مستغلات خود به عنوان ضامن استفاده کنند.

کشاورزان مازندرانی صاحب شناسنامه هویتی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر،علی اکبر قربانی در کنگره تخصصی کشاورزان ایران که در روستای قراخیل شهرستان قائمشهر برگزار شد با اشاره به تاسیس خانه کشاورز در سال 1379 تحت عنوان سازمانی مردم نهاد و قانونمند اظهار داشت: خانه کشاورز ایران به عنوان مدافع حقوق صنفی و قانونی کشاورزان، یک سازمان تخصصی و مشاوره‌ای رایگان برای رفع مشکلات و نارسایی‌های بخش کشاورزی و ارجاع آن به دست ماموران دولت است.
 
*کشت 60 نوع برنج در مازندران
وی با بیان اینکه 240 هزار هکتار از اراضی مازندران زیر کشت برنج است، تصریح کرد: انواع برنج های کشت شده در همه کشورهای دنیا تک رقمی است ولی در ایران 60 نوع برنج کشت می‌شود که این مورد از بزرگ‌ترین مشکلات برنج کاران کشور در مراحل مختلف کاشت تا برداشت محسوب می‌شود.
قربانی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست؛ برای رفع مشکل برنج‌کاران باید چند نوع برنج محلی اصلاح شده انتخاب و نسبت به ترویج این ارقام اقدام شود و باقی برنج‌های نامرغوب از دایره کشت خارج شود.
 
* مشکلات نگهداری مرکبات
دبیر اجرایی خانه کشاورز مازندران با اشاره به مرکبات به عنوان کشت قالب استان بعد از برنج تصریح کرد: مشکلات بسیاری در بخش نگهداری و بیماری‌زدایی و عرضه محصولات باغی به ویژه با حذف یارانه‌ها وجود دارد که نیازمند نیازمند ابلاغ راه حل‌های اجرایی بدون فوت وقت و قبل از بروز خسارت است.
 
*بیمه کشاورزان و اما و اگرهای فراوان
وی با بیان تاکید  قانون اساسی و قوه مقننه در بیمه کردن کشاورزان و محصولات آنان افزود: دولت به دلیل کمبودهای اعتباری و مشغله‌های فراوان هنوز نتوانسته در تعمیم بیمه کشاورزان اقدام کند.
قربانی از انعقاد قرارداد خانه کشاورز با بیمه کارآفرین و ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: کشاورزان با مراجعه به خانه کشاورز استان یا یکی از این دو شرکت بیمه می‌شوند.
 
*سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان
وی در ادامه بزرگ‌ترین مشکل بخش کشاورزی را کمبود اعتبار دانست و با اشاره به عدم قدرت پس‌انداز و نیز میل به انفاق در کشاورزان تصریح کرد: کشاورزان برای دریافت تسهیلات وام‌های اندک مجبورند به هر کسبه‌ای برای ضمانت تسهیلات مراجعه کنند، از طرفی بانک‌ها هم در زمان رویارویی با بخش کشاورزی سخت‌گیری زیادی اعمال می‌کنند که این عوامل موجب دلزدگی کشاورزان است.
قربانی تصریح کرد: کشاورزان باید از املاک و مستغلات خود برای ضمانت وام‌های دریافتی استفاده کنند به همین منظور کشاورزان صاحب شناسنامه هویتی می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول