اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

عقد 300 هزار قرارداد بیمه محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی مدیریت شعب بانک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 300 هزار قرار داد بیمه محصولات کشاورزی در سطح استان بسته شده است.

عقد 300 هزار قرارداد بیمه محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا غنچه پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مقابله با حوادث خشکسالی و راهکارهای اجرایی بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان بشرویه اظهار داشت: بشرویه با تعداد 35 هزار مورد عقد قرار داد محصولات کشاورزی از میانگین استانی پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه در هر سال نزدیک به 2 میلیارد تومان از طرف کشاورزان حق بیمه پرداخت می‌شود، افزود: میزان پرداخت غرامت در حوادث و بلایای طبیعی بین 7 تا 8 میلیارد تومان است که ما به‌التفاوت آن توسط دولت عدالت‌محور کمک می‌شود.
غنچه بیشترین میزان عقد قرار داد را در محصول جو آبی عنوان کرد و گفت: در سال جاری متوسط  پرداخت غرامت به کشاورز یا دامدار به میزان 640 هزار تومان است.
مسئول صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی مدیریت شعب بانک‌های کشاورزی خراسان جنوبی یکی از عوامل تاخیر در پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان را تعدد ادارات متولی و موازی‌کاری برخی ارگان‌ها دانست.
کارشناس مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی شعب بانک‌های کشاورزی خراسان جنوبی میزان برآورد خسارت به دو محصول جو و گندم را در سال زراعی جاری به ترتیب 51 درصد و 45 درصد عنوان کرد و گفت: مبلغی برابر یک میلیارد و 700 میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.
مسئول واحد ارزیابی و برآورد خسارت‌های ناشی از خشکسالی و حوادث طبیعی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در کشور ایران بیشترین حوادث و خطرات بحران‌های طبیعی اتفاق می‌افتد همیشه صندوق بیمه با کسری اعتبار و  بودجه همراه است که دولت خدمتگذار بیشترین کمک را به این صندوق  می‌کند.
علی یزدان‌مهر تصریح کرد: شایسته است کشاورزان و خبرگان این شغل شریف با ارائه راهکارهای مناسب و تاثیرگذار با متولیان امور صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
وی از آغاز به کار ستاد بیمه محصولات کشاورزی در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با آغاز به کار این ستاد تلاش جدی پیگیری می‌شود تا صندوق‌های بیمه‌ ای به موقع به تعهدات خود عمل کرده و فاصله زمانی برآورد کارشناسی میزان خسارت تا پرداخت غرامت به حداقل برسد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول