اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانمندسازی شرکت بین‌المللی نگار نصر خبر داد:

ثبت‌نام 100 هزار کارجو در سایت تعاون کشور

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و توانمندسازی شرکت بین‌المللی نگار نصر از ثبت‌نام 100 هزار نفر کارجو در سایت سازمان تعاون کشور خبر داد.

ثبت‌نام 100 هزار کارجو در سایت تعاون کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجتبی درویش‌زاده پنجشنبه‌شب در همایش بزرگ جوانان جویای کار در خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه در تمامی ابعاد مدنظر است، اظهار داشت: برای ایجاد توسعه نیازمند توانمندسازی در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی مهم‌ترین اولویت کشور است، تصریح کرد: اقتصاد در کشور دارای سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی است که در سالیان اخیر اقتصاد ما متوجه اقتصاد در بخش دولتی شده است.
معاون توسعه و توانمندسازی شرکت بین‌المللی نگار نصر با اشاره به اینکه باید دید ما به ارکان اقتصادی از جمله بخش دولتی عوض شود، ادامه داد: باید پویایی و توانمند شدن آحاد جامعه را به سمت بخش خصوصی سوق دهیم.
درویش‌زاده با اشاره به تعریف توانمندسازی افزود: توانمندسازی پروسه‌ای است که از آموزش نشأت
می‌گیرد تا فرد را به گونه‌ای توانمند سازد تا زمینه ایجاد اشتغال خود را فراهم کند.
وی آموزش را یکی از عوامل مهم توانمندسازی افراد عنوان کرد و ادامه داد: با آموزش است که فرد بسیاری از مشکلات اقتصادی و کارآفرینی خود را حل می‌کند.
معاون توسعه و توانمندسازی شرکت بین‌المللی نگار نصر داشتن اطلاعات، اختیار، تصمیم‌گیری، داشتن دانش و مهارت و مسؤلیت‌پذیری را از مهم‌ترین مبانی توانمندسازی برشمرد.
درویش‌زاده با بیان اینکه اینکه داشتن دانش و مهارت از اصول مهم توانمندسازی است، اظهار داشت: انتظاری که دانشگاه‌ها از جوانان در زمینه اشتغال ایجاد کرده یک انتظار بی‌جا و غیرعملی است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 900 هزار بسیجی بیکار در کشور وجود داشت، تصریح کرد: این میزان در اوایل سال جاری از یک میلیون و 40 هزار نفر گذشته که سهم خراسان جنوبی از این تعداد 7 هزار نفر است.
معاون توسعه و توانمندسازی شرکت بین‌المللی نگار نصر با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین سرمایه‌های یک سازمان سرمایه‌های انسانی آن هستند، یادآورشد: امید است طی یک برنامه پنج ساله بتوانیم برنامه‌ای را طراحی کنیم تا برای حدود 350 هزار نفر شغل ایجاد شود.
درویش‌زاده یکی از معضلات اصلی جامعه را بیکاری و مقوله اشتغال ذکر کرد و گفت: بحث اشتغال را باید به نحوی مرتفع کنیم که سبب توسعه تولید و از بین رفتن فقر در جامعه شود.
وی مبنای کار اقتصادی را آگاهی عنوان کرد و افزود: مشاوره و برنامه‌ریزی از مهم‌ترین کارها در فعالیت اقتصادی است که باید افراد آگاه و با اطلاع‌رسانی کامل این کار را انجام دهند.
وی شناسایی بسترهای کار و کارهای مزیت‌دار هر استان و مرتبط کردن آن با کار و جریان دستگاه‌های اقتصادی را مهم برشمرد و عنوان کرد: خراسان جنوبی استانی دانشگاهی است که باید از این فرصت در بحث اشتغال استفاده کرد.  
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول