اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم دادستان و دستور فرماندار؛

سالن‌های پلمپ شده تربیت بدنی آمل بازگشایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: سالن‌های تربیت بدنی پلمپ شده آمل به دستور فرماندار و حکم دادستان این شهرستان بازگشایی می‌شوند.

سالن‌های پلمپ شده تربیت بدنی آمل بازگشایی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ورزش و تربیت بدنی از نیازهای روزانه هر فردی است که می‌خواهد زندگی سالم و جسمی سرحال و با نشاط داشته باشد.
به گفته بزرگان دین و اهل بیت عقل سالم در بدن با نشاط و سالم است پس باید بیش از پیش به فکر سلامت جسم باشیم تا روحی سالم برای ما به ارمغان آید و در این راه نیز مسئولین امر باید تمام توان خود را بکار گیرند تا جامعه‌ای سالم را رقم بزنند.
هفته تربیت بدنی نمادی است تا با نمایش دستاوردهای ورزشی و توانمندی‌های خود در این زمینه باید خود را برای دیگر ماه‌های سال آماده کنیم و پیشرفت‌ها، کمبودها و نیازهای ورزشی را به چالش بکشانیم و حاصل تجریه تحلیل آن را به نمایش درآوریم.
در آغازین روزهای هفته تربیت بدنی امسال در شهرستان آمل با اتفاقی نادر روبه‌رو شدیم که آن را به قلم خبرنگار ورزشی فارس در این شهرستان می‌خوانیم.
سالن‌های ورزشی شهدا، سالن کشتی تختی، سالن ورزش‌های رزمی شهید قدیر و سالن شطرنج اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل روز سه شنبه گذشته در آغازین روزهای هفته تربیت بدنی توسط شاکیان خصوصی پلمپ شدند که این هدیه ناقابلی از سوی اهالی ورزش به جامعه ورزشی آمل بود.
درباره این موضوع رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل گفت: تمام محوطه تربیت بدنی، سالن‌ها و استادیوم شهید چمران این شهرستان وقف مرحوم «مشهدی حسن بنا آملی» است.
وی با اعلام اینکه مرحوم «احمد مظلوم» تولیت و دست‌داری این موقوفه را برعهده داشت، ابراز داشت: اجاره زمین‌های وقفی که تربیت بدنی در آن اسکان دارد تا سال 1385 پرداخت شده و حتی اجاره نامه آن در اوقاف و امور خیریه این شهرستان وجود دارد.
جمشدپناه با اعلام اینکه این اجاره از سال 1386تا سال 1389 پرداخت نشده است، تصریح کرد: در سال 1385 که مرحوم مظلوم وفات کرد تولیت این موقوفه در اختیار ورثه‌های آن قرار گرفت و ورثه‌های آن از چهره‌های ورزشی شهر هستند.
وی یادآور شد: از سال 1386 تا سال 1388 شکایت دست داران و تولیت‌های جدید این زمین‌های وقفی به اوج خود رسیده و حتی تربیت بدنی را به پذیره‌های سنگینی محکوم کردند در صورتی که در سال 85 از سوی اوقاف و امور خیریه در نامه‌ای درخواست شد تا دوباره قرارداد جدیدی عقد شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل با اشاره به اینکه در سال 1388 مدیرکل تربیت بدنی مازندران تصمیم گرفت در این مورد با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان نشست مشترکی داشته باشد، اظهار داشت: حتی در این نشست مدیرکل تربیت بدنی خاطرنشان کردند که قبول داریم به اوقاف و امور خیریه بدهکار هستیم ولی این بدهی باید در قالب تفاهمنامه‌ای دو طرفه پرداخت شود که در تفاهمنامه‌ای دستور داده شد تا بدهی‌ها به صورت تقسیط و قسط‌بندی پرداخت شوند در این صورتجلسه حتی از استادیوم ورزشی شهید چمران آمل نیز نام برده شد.
وی با اعلام اینکه اداره کل تربیت بدنی مازندران حدود 4 میلیارد ریال به اداره کل اوقاف و امور خیریه بدهکار است، اضافه کرد: ولی در این بین ورثه‌های مرحوم مظلوم که دست دار فعلی این اماکن وقفی هستند می‌گویند چون این وقف از نوع خاص است پس اوقاف نمی‌تواند در آن دخالتی داشته و کاره‌ای در این بخش نیست با این وجود بدون در نظر گرفتن جوانب رای تخلیه و پلمب آن را اخذ کردند.
جمشیدپناه عنوان کرد: اگر در زمین وقف ساختمان شش طبقه‌ای ساخته شده و واحدهای آن به اجاره داده شود برای اجاره‌نشینی‌ها به اوقاف نمی‌رویم بلکه هر وقت قصد فروش داشتیم برای انتقال پذیره باید به اداره اوقاف و امور خیریه مراجعه کنیم پس ما در این مورد اجاره یک ساله داریم.
وی در گلایه‌ای از واحد حقوقی اداره کل ورزش و جوانان مازندران ابراز داشت: در این بخش واحد حقوقی این اداره کل سهل‌انگاری کرد و به موقع اعتراض نکرد که منجر شد ورثه دستور تخلیه و پلمپ این اماکن ورزشی را بگیرند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با تاکید اینکه زمین تربیت بدنی و دیگر مجموعه‌های وابسته به آن وقف است ولی ساختمان آن را تربیت بدنی احداث کرده است، خاطرنشان کرد: در زمین وقفی باید کارهای عام‌المنفعه انجام شود و نمی‌توان این زمین را برای کارهای دیگر استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه به دستور فرماندار آمل یک فرصت سه ماهه برای رسیدگی به وضع پرونده در محاکم قضایی به ما داده شد، گفت: نباید درب اماکن ورزشی و سالن‌ها به روی ورزشکاران بسته شود.
جمشیدپناه با اعلام اینکه دیروز در نشستی بین فرماندار و دادستان آمل فرصت سه ماهه داده شد تا طرفین دعوا با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند، گفت: اگر حق با ورثه‌ها بود ما حقا، شرعا و قانونا حق را به آنها می‌دهیم زیرا همیشه تابع قانون هستیم و برخلاف آن عمل نمی‌کنیم ولی اگر حق ما بود امور خود را به شدت پیگیری می‌کنیم.
وی به نکته‌ای جالب در مورد ورثه‌های این زمین وقفی اشاره کرد و بیان داشت: ورثه‌های مرحوم مظلوم ادعا دارند که تولیت 4 هزار مترمربع این اماکن وقفی را دارند ولی تمام فضای تربیت بدنی، سالن‌های ورزشی و استادیوم به مساحت 10 متر مربع است و باید معلوم شود که آنها تولیت کدام قسمت از این زمین را دارند.
جمشیدپناه یادآور شد: درب خانه کشتی تختی، سالن شهدا، سالن ورزش‌های رزمی قدیر و سالن شطرنج پلمب شده و اگر ورثه‌ها درب اداره ورزش و جوانان این شهرستان را پلمب نکردند، لطف داشتند و می‌خواستند تا ما پیگیر امور باشیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اعلام اینکه در این مورد طرف حساب ما اداره اوقاف و امور خیریه است و با فرزندان مرحوم مظلوم که از ورثه‌های این زمین وقفی هستند کاری نداریم، گفت: اگر هرچه زودتر و در اسرع وقت این پلمپ‌ها بازگشایی نشوند موضوع را با رسانه‌های ملی و شبکه‌های سراسری سیما در جریان می‌گذاریم.
وی در پایان گفت: واحد حقوقی اداره کل ورزش و جوانان مازندران و کارشناسان حقوقی این اداره در آمل در نشست متعددی با مسئولان امر در حال پیگیری رفع مشکل هستند و همچنین به دستور فرماندار و دادستان این شهر تا پایان ساعت اداری امروز پلمپ این سالن‌ها بازگشایی می‌شود البته منتظر نظر قاضی فیروزجایی که مسئولیت این پرونده را برعهد دارد، هستیم.

گزارش از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول