اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فروزش:

برخی افراد در مقابل ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت شده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جماعت دانشگاه تهران گفت: برخی از افراد دچار بی تفاوتی شده‌اند و در برابر ناهنجاری‌های جامعه هیچ واکنش و نقشی ندارند.

برخی افراد در مقابل ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت الاسلام و المسلمین فرزاد فروزش پیش‌ازظهر امروز در همایش «پلاک آسمانی» یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گلپایگان برگزار شده بود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک پدیده اجتماعی است و اگر برای کسی ارزش و اهمیت قائل هستیم و او را به کارهای خوب توصیه کنیم آن زمان است که امر به معروف را انجام داده‌ایم.
وی افزود: امروزه بعد نهی از منکر در جامعه  بیشتر مطرح است، این فریضه جزو فروع دین است و بدین معناست که اگر کسی راه خطا رفت پیش‌قدم شویم و او را از کار بد بازداریم که دچار خطا و لغزش نشود.
این روحانی که به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مدتی قبل از ناحیه چشم، مجروح شد، ادامه داد: برخی از افراد دچار بی‌تفاوتی شده‌اند، یعنی در برابر ناهنجاری‌های جامعه هیچ عکس‌العمل و نقشی ندارند، این افراد باید از خود بپرسند که خدا از بشر چه انتظاری دارد و اگر این نقشه را رصد کنیم و با آن ملاک را بسنجیم که متوجه می‌شویم کجا و چه زمان راه را اشتباه رفته‌ایم و به چه سمت باید حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: مهارت یکی دیگر از ابزارهای امر به معروف و نهی از منکر است، گاهی ما انگیزه، دغدغه و نقشه راه را داریم اما مهارت و هنر ارشاد را نداریم و نمی‌دانیم چگونه در مواقع ضروری وارد عمل شویم.
فروزش با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکری بازدارندگی نداشت، نباید آن را انجام دهیم، برخی از افراد می‌گویند ما مأمور به تکلیفیم و مأمور به نتیجه نیستیم و این درست است و باید امور را بدست خدا بسپاریم و آنچه فرمان داده را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: لحاظ کردن مسیری که ما را به نتیجه برساند جزو تکلیف است و ما مکلفیم طوری عمل کنیم که به نتیجه برسیم.  
جانباز امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ما باید فرمان خدا را اجرا کنیم و نگذاریم دستورات الهی بر زمین بماند و این بستگی به نگاه و دید انسان‌ها دارد که چه نوع زندگی را پذیرفته‌اند و مبانی زندگی را از چه کسی گرفته‌اند.
وی افزود: اگر خود را از هوای نفس خالی کنیم، تجلی اتفاق می‌افتد و خاص معصوم محقق می‌شود، اگر ظلم و ستمی در جامعه دیدیم نباید ساکت بنشینیم و اگر دیدیم حقی پایمال می‌شود، باید قیام کنیم.
فروزش تاکید کرد: مهم این است که با هیچ یک از منکرات در جامعه همراه نشویم و در درون خودمان آن را نپذیریم و آن موقع است که سرباز خوبی برای دین هستیم.
به گزارش فارس، حجت الاسلام فروزش در برخورد با اراذل و اوباشی که قصد ربودن دختری را داشتند، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول