اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمدره خبر داد:

کسب رتبه برتر کشوری توسط ستاد سرشماری خرم‌دره

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره گفت: ستاد سرشماری نفوس و مسکن خرم‌دره در رتبه الف، بهترین رتبه را تاکنون از نظر تامین و تمهید موارد مورد نیاز ستاد سرشماری در کشور به دست آورده است.

کسب رتبه برتر کشوری توسط ستاد سرشماری خرم‌دره
به گزارش خبرگزاری فارس از خر‌م‌دره، رحیم نوری‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در راستای هر چه بهتر اجرایی شدن سرشماری نفوس و مسکن در استان زنجان اظهار داشت: از دوم تا 22 آبان ماه سال جاری سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور و در همه نقاط شهری و روستایی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اهداف اجرای سرشماری نفوس و مسکن در کشور خاطرنشان کرد: با اطلاعات و آمار به دست آمده از سرشماری، وضعیت استان شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی در سطح استان‌ها صورت می‌گیرد.
فرماندار خرم‌دره افزود: همچنین توزیع عادلانه امکانات در استان‌ها و کمک برای برنامه‌ریزی برای اشتغال و رفع بیکاری از دیگر کاربردهای اطلاعات به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن است.
وی با بیان اینکه نخستین سرشماری در سال 1335 صورت گرفت و پس از آن هر 10 سال یک بار شاهد سرشماری نفوس و مسکن بوده‌ایم، گفت: با توجه به تحول‌های جمعیتی و همچنین نتایج به دست آمده از سرشماری سال 85 تصمیم گرفته شد که این سرشماری هر پنج سال یک بار صورت بگیرد.
نوری‌پور افزود: نتیجه سرشماری نفوس و مسکن سال 90 نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری‌ها چه میزان موفق بوده است که در این زمینه سرشماری باید به قدری با کیفیت انجام شود که نتایج به دست آمده مبنایی برای این کارها باشد.
فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه آمار یکی از شاخص‌هایی است که برنامه‌ریزان در تدوین برنامه به آن دقت می‌کنند، عنوان داشت: بدون توجه به آمار نمی‌شود برنامه‌ای را نوشت و آمار باید به عنوان یک ابزار بسیار مهم در دسترس برنامه‌ریزان باشد.
وی در ادامه با اشاره به آموزش 120 نفر از افراد ثبت نام شده در اجرای طرح سرشماری تصریح کرد: 88 نفر سرشماری نفوس و مسکن را در سطح شهرستان انجام خواهند داد که 48 نفر مامور سرشماری برای مراجعه به درب منازل هستند.
نوری‌پور به بررسی عملکرد ستاد سرشماری شهرستان خرم‌دره توسط ناظران و بازرسان مرکز کشور اشاره و اضافه کرد: در این بررسی‌ها خرم‌دره در رتبه الف، بهترین رتبه را تاکنون از نظر تامین و تمهید موارد مورد نیاز ستاد سرشماری در کشور به دست آورده است.
گفتنی است سرشماری نفوس و مسکن از دوم تا 22 آبان ماه سال جاری سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور و در همه نقاط شهری و روستایی اجرا می‌شود که با توجه به گستردگی سرشماری نفوس و مسکن در کشور، 114 هزار نیروی انسانی ساماندهی شده‌اند که در سطح استان نیز به صورت مستقیم ساماندهی بیش از یک هزار و 500 نفر صورت گرفته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول