اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سرشماری؛

زنگ سرشماری در مدارس زنجان نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان گفت: همزمان با آغاز سرشماری ملی زنگ سرشماری در مدارس زنجان نواخته می‌شود.

زنگ سرشماری در مدارس زنجان نواخته می‌شود
ذکرالله کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سرشماری یک امر ملی است و همه مردم و مسئولان باید مشارکت فعالی در این زمینه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: هفتمین سرشماری در کشور از دوم تا 22 آبان ماه ادامه دارد و مسئولان شهرستان زنجان نیز در تلاش هستند تا با اجرای منسجم این سرشماری را در مدت معین شده به پایان برسانند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص این سرشماری از ماه‌های گذشته آغاز شده است، افزود: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در شهرستان زنجان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این مرحله از سرشماری از 10 سال به پنج سال کاهش یافته است، افزود: برگزاری سرشماری به این صورت کمک شایانی در به روز شدن اطلاعات افراد جامعه می‌کند.
کاظمی با بیان اینکه 600 نفر از ماموران سرشماری آموزش دیده و در مانور سرشماری شهرستان نیز به منظور آشنایی و آمادگی بیشتر شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: هدف از انجام مانور فرضی آشنایی بیشتر ماموران سرشماری با نحوه اجرای آن بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 50 درصد از جمعیت استان زنجان در شهرستان زنجان ساکن هستند و این امر اهمیت موضوع سرشماری در شهرستان را بیشتر می‌کند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان کاهش زمان سرشماری را یکی از اقدامات بسیار خوب دولت وقت اعلام کرد و افزود: با اجرای این سرشماری در کشور می‌توان اقدامات بسیار خوبی در راستای پیشرفت کشور انجام داد.
وی با تاکید بر لزوم ارائه اطلاعات درست توسط مردم به ماموران سرشماری یادآور شد: مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص ارائه اطلاعات خود نداشته باشند چرا که همه آمارهای ارائه شده محرمانه خواهد ماند.
کاظمی با بیان اینکه مراحل اولیه سرشماری با همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش استان زنجان صورت گرفته است، ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش خواست در ادامه و در زمان برگزاری سرشماری نیز همکاری‌های لازم را با مسئولان اجرایی این طرح انجام دهند.
وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات دقیق در سرشماری موجب برنامه ریزی بهتر مسئولان در برنامه‌های کشور می شود، اضافه کرد: مردم با همکاری خوب با ماموران سرشماری می‌توانند کمک شایانی در خصوص ان امر داشته باشند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان یادآور شد: اجرای سرشماری و فراخوان داده شده نسبت به جذب آمارگیر با استقبال خوبی از سوی افراد واجد شرایط مواجه شده است.
وی با اشاره به مانورهای صورت گرفته در زمینه آسیب‌شناسی‌های موجود در سرشماری ادامه داد: در قالب این مانورها مشکلات و مسائل موجود در سرشماری مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.
کاظمی با اشاره به اینکه فرم‌های ویژه‌ای برای انجام سرشماری در نظر گرفته شده است، افزود: طراحی این فرم‌ها به ‌صورت مشخص بوده و به راحتی قابل تشخیص هستند.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌های درگیر در امر سرشماری در تلاش هستند تا انجام سرشماری در زمان مقرر و تعیین شده به پایان برسد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان زنجان ابراز داشت: با آموزش‌های صورت گرفته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ماموران سرشماری موظف هستند در صورت حضور نداشتن افراد منزل در زمان حضور مامور سرشماری برای نوبت دوم و سوم نیز به منزل مذکور مراجعه کرده و سرشماری را انجام دهند.
وی با اشاره به اهمیت بسیار موضوع سرشماری یادآور خاطرنشان کرد: باید از طریق تریبون‌های مختلف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه موضوع سرشماری صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول