اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

دهیاران، روستاییان را نسبت به طرح سرشماری توجیه کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره گفت: دهیاران باید اهالی روستاها را نسبت به امر سرشماری آگاه کرده و موارد لازم را به آنان یادآوری کنند.

دهیاران، روستاییان را نسبت به طرح سرشماری توجیه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه توجیهی دهیاران این شهرستان در زمینه اجرای سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور در شهرستان خرم‌دره نیز از دوم تا بیست و دوم آبان ماه اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح ماموران اجرای طرح با لباس‌های مشخص با  مراجعه به منازل نسبت به ثبت اطلاعات خانوارها اقدام می‌کنند.
فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه همکاری خانوارها در این طرح ملی و ارائه اطلاعات صحیح برای برنامه‌ریزی در سطح کلان و در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابراز داشت: خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که اطلاعاتی که از آن‌ها گرفته می‌شود به صورت محرمانه و غیر قابل دسترسی است.
وی تصریح کرد: دهیاران در روستاها باید مطمئن شوند که سرشماری در روستاها به طور کامل انجام شود و در این راستا دهیاران باید با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.
نوری‌پور افزود: دهیاران باید در روستای محل اقامت خود در مورد سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاع‌رسانی کنند تا به هنگام مراجعه ماموران سرشماری، خانوار در منازل خود حضور داشته باشند و از آنجایی که کد ملی مبنای عمل در این طرح عظیم است خانوار‌ها باید کد ملی تمام اعضای خانواده خود را آماده کرده و در دسترس داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه آمار یکی از شاخص‌هایی است که برنامه‌ریزان در تدوین برنامه به آن دقت می‌کنند، اظهار داشت: بدون توجه به آمار نمی‌شود برنامه‌ای را نوشت و آمار باید به عنوان یک ابزار بسیار مهم در دسترس برنامه‌ریزان باشد.
فرماندار خرم‌دره افزود: آمار زبان گویای عملکرد مسئولان است که نشان می‌دهد مسئولان چه میزان در اجرای برنامه‌های خود موفق عمل کرده‌اند.
وی تصریح کرد: آمار اگر دقیق باشد و استخراج آن با استناد باشد، برنامه‌ریزی آسان‌تر خواهد بود و سند چشم‌انداز اطلاعات دقیق‌تری به دست می‌آید.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول