حمید کارگر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه فضای رسانهای کشور نیازمند بازنگری است، گفت: وجود کاستیها و ضعفهایی که امروزه در نوع تعامل رسانهها با مخاطبان به چشم میآید این گمان را تقویت میکند که برای دستیابی به وضعیت مطلوب رسانهای به واکاوی مشکلات کنونی و ترسیم آیندهای متفاوت در این عرصه نیازمندیم.
نویسنده کتاب نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات افزود: وجود چنین دغدغهای موجب شد تا با بررسی و انگشت گذاردن بر برخی ضعفهای کنونی، یادداشتهایی را برای بهبود نوع نگاه به رسانهها و شیوه نگاه رسانهها به مخاطبان بنویسم که این مجموعه یادداشتها در کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» گردآوری شده است.
این نویسنده که هم اکنون در سمت مدیر روابط عمومی و مشاور اطلاع رسانی مرکز ملی فرش ایران فعالیت میکند، با اشاره به تجربه فعالیت خود در حوزه روابط عمومی افزود: نوع تعامل روابطعمومی در سازمانها با رسانهها نیز چالشی است که دشواریهایی را بر حوزه ارتباطات رسانهای تحمیل میکند و تصحیح نگاه در این حوزه از ضروریاتی است که در کتاب به آن اشاره شده است.
وی همچنین گفت: روزنامهنگاران و فعالان حوزه رسانه در کشور ما با محدودیتها و موانع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی گوناگونی رو به رو هستند که بازشناسی این موانع به رفع آنها کمک میکند و این مهم نیز در مجموعه یادداشتهای این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
کارگر چگونگی پیاده کردن آموزههای ارتباطی و نظریههای ارتباط جمعی در وادی عمل را نیز دغدغهای دانست که در کتابش به آن اشاره کرده است و ادامه داد: پیوند دادن تئوری و عمل در این حوزه نیز مانند بسیاری دیگر از عرصههای علمی در ایران چالشی جدی است.
به گفته وی کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» دارای هفت فصل است که حوزههای «ارتباطات»، «روزنامه نگاری»، «فضای مجازی»، «روزنامه نگاری»، «تبلیغات»، «رسانه» و «یادداشتهای پراکنده» را شامل میشوند.
کارگر یادآور شد: علیاکبر فرهنگی، مبدع رشته مدیریت رسانه و چهره ماندگار حوزه مدیریت، بر این کتاب مقدمهای نوشته و مطالعه آن را به دانشجویان و علاقهمندان توصیه کرده است.
فرهنگی در مقدمه این کتاب مینویسد؛ اثر حاضر که از اندیشه نقاد و قلم وقاد آقای حمید کارگر از دستاندرکاران ارتباطات و رسانهها ساری و جاری شده، نکات ارزشمندی را در باب رسانهها و ارتباطات مطرح کرده است. در واقع میتوان آن را مجموعه یا کشکولی از تلخ و شیرینهای عرصه مطبوعات و رسانهها و ارتباطات نظری به حساب آورد. از آنجا که نویسنده خود به گونهای فعال با ارتباطات جمعی و سازمانی سروکار داشته، به زوایای پنهان رسانهها دست یافته و نکات دلچسبی را به خواننده اثر هدیه میکند.
انتهای پیام/م20
اخبار مرتبط
-
پرهیز رسانهها از سیاهنمایی در انعکاس تصویر اعتیاد
-
ناامیدی رسانههای غربی از فعالیت علیه ایران
-
امر به معروف باید از رسانه ملی آغاز شود
-
موفقیت مرکز نور در جشنواره رسانههای دیجیتال
-
برخی رسانهها علیه فدراسیون فوتبال جوسازی میکنند
-
ایرنا و ایران رسانههای مدعو در سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان
-
خدابخش: رسانهها به ورزشگاه نیمه ساخته پرداختهاند
-
رسانهها آبروی افراد را بازیچه قرار ندهند
-
کمکردن فاصله بین مسئولان و مردم مهمترین رسالت رسانههاست
-
رسانهها در ترغیب مردم به ورزش موثر هستند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.