اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست مدیران ورزشی اصفهان؛

خدابخش: رسانه‌ها به ورزشگاه نیمه ساخته پرداخته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تغییر نگاه مردم از سمت یک ورزشگاه نیمه ساخته به سمت سلامت انسان‌ها، کار دشواری است.

خدابخش: رسانه‌ها به ورزشگاه نیمه ساخته پرداخته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در آستانه هفته تربیت بدنی و ورزش در محل تالار افتخارات سرای ورزشکاران برگزار شد و در شرایطی که خبرنگاران رسانه‌های مختلف استقبال کمی از این نشست به عمل آورده بودند، مدیرکل اداره ورزش و معاونان وی در مورد عملکرد یک ساله خود به رسانه‌ها گزارش داده و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شدند.
رشید خدابخش با بیان اینکه تغییر نگرش تلاش زیادی لازم دارد، افزود: بر اساس آمار و ارقام، 20 هزار نفر بالای 30 سال بعد از انجام آزمایش یکی از عوامل خطرساز را داشتند و در اصفهان نیز تنها 10درصد مردم ورزش می‌کنند اما متاسفانه رسانه‌ها نقش خود را در این مورد دخیل نمی‌دانند.
وی با اشاره به دوره مدیریت خود در ورزش اصفهان بیان داشت: با توجه به اصل سوم قانون اساسی باید خدمات ورزشی رایگان به مردم ارائه شود، اما اداره کل تربیت بدنی تلاش می‌کند با وجود تمام محدودیت‌ها، خدمات رایگان ورزشی ارائه دهد.
 
تجهیز 13پایگاه ورزشی در سطح استان اصفهان
به گزارش فارس در ادامه این جلسه معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: 130 پایگاه در سطح استان تجهیز شده و امکان خدمات رایگان به مردم فراهم شده است.
افشین ملایی با بیان اینکه ورزش همگانی با شرکت حداکثری مردم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا هزار و 260 محل در سراسر استان شناسایی شده و با اعتبار 400 میلیونی تجهیز شد تا مردم با مراجعه به این اماکن و بدون پرداخت هزینه به ورزش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه اداره تربیت بدنی استان سال گذشته درگیر بحث تدوین برنامه سند راهبردی بود، تاکید کرد: در سال جاری بحث عملیاتی کردت این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: در ورزش استان در سه محور ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و مباحث فرهنگی بر اساس هدف‌گذاری مشخص تفاهمنامه تبادل شده و برای این منظور دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم با گشایش اعتبارات و تخصیص اعتبارات دولتی و استانداری تامین شده و در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد.
 
مدیریت صحیح بر اساس تفکر استراتژیک
وی گفت: با وجود مشکلات و منابع مالی، تربیت بدنی استان عملکرد مطلوبی داشته و به نسبت سایر زمان‌هایی که در تربیت بدنی فعالیت می‌کردم، عملکرد بهتر بوده است.
در ادامه نیز معاون امور توسعه منابع انسانی و مالی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه این معاونت وظیفه پشتیبانی را بر عهده دارد، افزود: در تلاش هستیم تا نقش حمایتی و پشتیبانی خود را در زمینه‌های مختلف به بهترین نحو اجرا کنیم.
علیرضا غیور ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب، جلب رضایت‌مندی، ارتقا انگیزش کارکنان و توسعه منابع و کارکنان از مهم‌ترین سرفصل‌های این معاونت است.
وی گفت: باید با وجود محدودیت مالی، با تکیه بر مدیریت صحیح و تفکر استراتژیک وضعیت موجود را مدیریت کرد.
 
افتتاح 14پروژه ورزشی در هفته تربیت بدنی
مسئول فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در هفته تربیت بدنی و ورزش 14پروژه به بهره‌برداری می‌رسد تا مجموع پروژه‌های ورزشی طی هفت ماه گذشته به 45 پروژه افزایش پیدا کند.
حسن محمودیه با بیان اینکه در سال 89 رشد 24 درصدی در ساخت و سازهای ورزشی استان وجود داشته است، اظهار داشت: با افزایش ساخت و سازها، سرانه ورزشی استان به 26درصد ارتقا پیدا کرده، اما همچنان تا رسیدن به سرانه استاندار کشوری فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سند راهبردی دستیابی به سرانه میانگین کشوری است، تصریح کرد: بازسازی استخر ساحل، راه‌اندازی ۹ سالن ورزشی و سه پروژه روستایی و سه چمن مصنوعی جزو برنامه‌هایی است که در هفته تربیت بدنی به مرحله نهایی می‌رسد.
مسئول فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به بازسازی مجموعه ورزشی تختی اشاره کرد و افزود: بازسازی کامل این مجموعه به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما در حال حاضر 600 میلیون اعتبار برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.
 
سانس رایگان ورزشی در اختیار بانوان
معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: همه سالن‌های چند منظوره غیر تخصصی متعلق به تربی بدنی مکلف هستند سانس رایگانی را در اختیار ورزش بانوان قرار دهند.
صدیقه کعبی‌زاده با بیان اینکه بانوان به دلیل برخی از محدودیت‌ها باید در اماکن سربسته ورزش کنند، افزود: رسانه‌ها باید در این زمینه یارگیر ما باشند و مردم را برای استفاده از سانس در اختیار گذاشته شده، تشویق کنند زیرا استقبال از طرح ما را وادار می‌کند که خدمات بهتری به متقاضیان ارائه بدهیم.
وی با اشاره به عملکرد معاونت ورزش بانوان بیان داشت: دوره‌های آموزشی تعداد بانوان دعوت شده به تیم‌های ملی، مدال‌های کسب شده در مسابقات بین‌المللی و کشوری و همچنین میزبانی مسابقات ورزشی بانوان در شش ماه نخست سال 90نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
معاون هماهنگ کننده اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره نام‌گذاری ایام هفته تربیت بدنی برای نخستین بار در کشور تاکید کرد: روزهای مختلف هفته به نام‌های ورزش و ارزش‌های اسلامی ایرانی، ورزش و انتظارات مردمی، ورزش و اقتدار ملی، ورزش و سلامتی، ورزش و رسانه‌ها و ورزش و توسعه زیر ساخت‌ها نامگذاری شده و برنامه‌های متنوعی به این منظور برگزار می‌شود.
 
تغیر نگرش نسبت به ورزش
گزارش فارس حاکی از آن است که در ادامه جلسه مذکور معاون امور برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: باید این نگرش در بین شهروندان به وجود بیاید که ورزش وقت‌گیر نیست بلکه وقت ساز است.
محسن سالاری ادامه داد: در ورزش استان بعد از گذشت یک و سال نیم زمینه تغییر و تحول به وجود آمد و ابزاری که برای تغییر مورد استفاده قرار گرفت، تفکر راهبردی و استراتژیک بود.
وی با بیان اینکه باید در طرز نگرش مردم نسبت به ورزش تغییر ایجاد کرد، افزود: شاید با برنامه راهبردی بتوانیم میزان آگاهی و نگرش مردم را تغییر بدهیم اما تغییر در نحوه رفتار مردم بستگی به گذر زمان دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول