اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

90 درصد سرقت از مغازه‌ها توسط معتادان انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به تعاملی که بین اصناف و نیروی انتظامی وجود دارد، گفت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی پلیس 90 درصد سرقت‌های مغازه‌ها توسط معتادان صورت می‌گیرد.

90 درصد سرقت از مغازه‌ها توسط معتادان انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف با اشاره به اینکه نتیجه تعامل بین پلیس و اصناف امنیت را در استان زنجان به دنبال دارد، اظهار داشت: به همت مردم ولایت‌مدار و نیروی انتظامی استان زنجان این استان جزو سه استان برتر از نظر امنیت است.
وی با بیان اینکه هم مردم، هم نهادهای حاکمیتی و هم نیروی انتظامی در تولید امنیت نقش بسزایی دارند، افزود: پیشگیری از جرائم به دو صورت کیفری و یا غیر کیفری است که رویکرد نیروی انتظامی پیشگیری از جرائم به صورت غیر کیفری است.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تولید امنیت جز با آگاه‌ سازی جامعه از طریق آموزش و مشارکت آحاد مختلف مردم به دست نمی‌آید، خاطر نشان کرد: خوشبختانه فهم مشترک در بین اقشار مختلف مردم جامعه بالا رفته و به حقوق خود و دیگران واقف هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اصناف باید سه آیتم صلاحیت فردی، صلاحیت ترافیکی و صلاحیت انتظامی از ضرورت های هر جامعه صنفی است، تصریح کرد: اگر این سه صلاحیت در جامعه باشد به طور قطع امنیت در آن جامعه برقرار می‌شود.
شرفی با اشاره به سه عنصر تشکیل دهنده جرم انگیزه، زمان و مکان است، یادآور شد: اگر کسی سهم خود را در زمان و مکان رعایت کند تولید امنیت کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: در جلوگیری از عناصر تشکیل دهنده جرم سهم اصناف خیلی پر رنگ و تاثیرگذار است.
وی به جلوگیری از کاروان‌های عروسی ساعت 12 به بعد شب نیز اشاره کرد و گفت: در ادامه شکایت عده‌ای از مردم زنجان مقرر شده که برای جلوگیری از مزاحمت به حقوق شهروندی از کاروان‌هایی که بعد از ساعت 12 شب راه‌اندازی می‌شوند ممانعت به‌عمل آید.
شرفی از پلمپ 300 واحد فعال در شش ماهه نخست امسال نیز خبر داد و افزود: بیشتر این واحدهای پلمپ شده مربوط به واحدهایی بود که به‌صورت غیر مجاز اقدام به فعالیت کرده بودند.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان به نبود پارکینگ‌های خودرو در اماکن مختلف نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر هیچ اداره‌ای و پاساژی در زنجان وجود ندارد که پارکینگ خودرو داشته باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول