اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

فعالیت جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) رسما آغاز شد

خبرگزاری فارس: فعالیت رسمی دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

فعالیت جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) رسما آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه‌ای که به شکرانه برگزاری موفق نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد بود در جمع فعالان برگزاری جشن‌های دهه کرامت و دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره امام رضا (ع) از خدمات آنان تقدیر کرد.
وی از برگزاری این جشنواره به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: به بهانه برگزاری این جشنواره بیش از 103 هزار اثر توسط هنرمندان، فرهیختگان و عاشقان اهل بیت تولید شده و جشن‌های رضوی امسال با شور و نشاط بیشتری در 11 هزار مسجد و 8 هزار بقعه متبرکه در سطح 31 استان کشور و 56 نقطه از 32 کشور جهان برگزار شد.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: این جشنواره هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می‌شود و به نتایج بهتری دست می‌یابد که باید در جهت فراگیری آثار معنوی این جشنواره در اقصی نقاط کشور و جهان با جدیت هرچه بیشتر تلاش کرد.
صلاحی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره باید به نهادینه شدن معارف، فرهنگ و سیره رضوی در جامعه شود چراکه در صورت نهادینه شدن این فرهنگ، از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در اجتماع کاسته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: باید دهه کرامت به جشن و سرور آل ‌محمد (ص) تبدیل شود که مردم در این دهه علاوه بر استفاده از فیوضات معنوی زیارت از شور و نشاط معنوی و دینی برخوردار باشند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه خواستار مشارکت شعرا، ادبا، نویسندگان و فرهیختگان جامعه برای تولید آثار فاخر و حضور در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) شد و گفت: باید دغدغه همه صاحبان ذوق و اصحاب قلم خلق اثر درباره این امام بزرگوار باشد.
صلاحی با اشاره به تعطیل بودن روز میلاد حضرت رضا(ع) در استان خراسان رضوی اظهار داشت: از دولت خواسته شده تا این روز در سراسر کشور تعطیل باشد تا مردم بتوانند به راحتی در جشن‌های میلاد مشارکت کرده و آن دسته از افراد که تمایل به زیارت این امام همام را دارند، بتوانند به مشهد مقدس سفر کنند.
وی در پایان ضمن تقدیر از اقدام شبکه ملی و استانی درباره پخش صلوات خاصه در شب و روز میلاد حضرت رضا (ع) به صورت همزمان گفت: باید به صورت ماهانه و در یک روز خاص این صلوات در رسانه ملی پخش شود و منحصر به شب و روز میلاد نشود.
سید جواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جشنواره نهم هدف از برگزاری مراسم شکرانه را تقدیر و تجلیل از دست‌اندرکاران جشنواره نهم، اعلام آغاز رسمی فعالیت جشنواره دهم و همچنین فراخوان همکاری برای تمام عاشقان، دل‌باختگان، نخبگان و افراد فرهیخته جامعه برای همکاری در این جشنواره و ارتقای برنامه‌ها دانست.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول