اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد:

تجلیل از 240 نفر در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 240 از صاحبان آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

تجلیل از 240 نفر در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع)، سیدجواد جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: جشنواره‌ها و حرکت‌های فرهنگی تنها بهانه‌ای برای گسترش معارف اهل بیت(ع)، آشنایی بیشتر مردم با ائمه اطهار(ع) و ترویج فرهنگ اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برگزاری این گونه برنامه‌ها به ویژه در ایام متناسب و قابل توجه، در افکار عمومی آمادگی لازم را ایجاد می‌کند تا مفاهیم و محتوای معنوی ارائه شده تاثیرگذاری بیشتری بر قلوب مردم داشته باشد.
جعفری تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) از این فرصت و ایام دهه کرامت استفاده کرده است تا به مناسبت این دهه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای تبیین و تعمیق فرهنگ دینی و رضوی ارائه دهد چراکه برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی میزان پذیرش معارف ناب اسلامی را در سطح جامعه بالا می‌برد.
وی با تاکید بر تولید آثار هنری فاخر و قابل توجه تصریح کرد: تولید آثار فاخر، نفیس و ماندگار می‌تواند زمینه ترویج مکتب و فرهنگ رضوی و فاطمی را در جامعه فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای 127 برنامه در 31 استان کشور و 157 برنامه در 51 نقطه جهان در زمینه ترویج فرهنگ دهه کرامت افزود: این آثار در قالب رشته‌های مختلف هنری، فرهنگی، سینمایی و فضای مجازی الکترونیک ارائه می‌شود.
جعفری در ادامه به گشایش جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با جشنواره ملی کریمه اهل بیت(س) در استان قم اشاره ‌و عنوان کرد: در این زمینه 103 هزار اثر فرهنگی و هنری و ادبی با رویکرد مکتب و فرهنگ رضوی از سطح ملی و فراملی تولید و به دبیرخانه ارسال شده است.
وی افزود: پس از داوری‌های مختلف یک هزار 500 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته و در پایان از 240 نفر به عنوان برگزیده در مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس تجلیل می‌شود.
وی در پایان به دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی در دیگر شهرهای کشور به ویژه در مسیر هجرت و قدمگاه امام رضا(ع) از مدینه تا مشهد برگزار می‌شود.
نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) از هفتم تا هفدهم مهر ماه صبح‌ها از 9 تا 12 و عصرها از 16 تا 21 در صحن جوادالائمه میزبان علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول