اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول شبانه‌روز؛

10هزار تن زباله در اصفهان دفن می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: در طول یک شبانه‌روز بیش از 10 هزار تن نخاله و زباله در اصفهان دفن می‌شود.

10هزار تن زباله در اصفهان دفن می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت فرهنگ‌سازی برای محیط زیست با بیان اینکه برای دفن زباله اقدامات اساسی در سطح شهر اصفهان صورت گرفته است، اظهار داشت: در طول شبانه‌روز بیش از یک‌هزار تن زباله در سطح شهر اصفهان و 800 تن در سراسر استان جمع‌آوری می‌شود و پس از گرفتن شیرابه به مکان‌های دفن زباله انتقال داده می‌شود.
وی افزود: همچنین در هر شبانه‌روز 9هزار تن نخاله در سراسر استان جمع‌آوری می‌شود که در مجموع یک‌هزار کامیون، 10 هزار تن نخاله و زباله را به مکان‌های دفن منتقل می‌کنند.
معاون عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: در یک شبانه‌روز 37 تن زباله بیمارستانی و عفونی در مراکز درمانی تولید می‌شود که 25 تن آن را شهرداری اصفهان و 12 تن را شهرداری شاهین‌شهر دفن می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دو سال پیش بر سر دفن زباله در روشن دشت، میان شهرداری اصفهان و انرژی اتمی اختلافاتی وجود داشت، گفت: با تدابیر اندیشیده شده یک‌هزار و 600 هکتار زمین در منطقه سجزی برای دفن زباله به شهرداری اصفهان واگذار شد که 300 هکتار آن به توسعه فضای سبز اختصاص یافت.
صمصام شریعت ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان در محله روشن دشت و سایت انرژی اتمی زباله بیمارستانی و خانگی دفن نمی‌شود.
وی در ارتباط با دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌های اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه‌های اتوکلاو در تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای بی‌خطر کردن زباله‌های عفونی وجود دارد و تنها در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به این سیستم مجهز نیست که زباله‌های این بیمارستان‌ها نیز در محل دیگری توسط دستگاه‌هایی که به تازگی خریداری شده، بی‌خطر و سپس دفن می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول