اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لنکرانی:

5 درصد دانش‌آموزان دچار سوءتغذیه هستند

خبرگزاری فارس: وزیر پیشین بهداشت گفت: 30 سال قبل نزدیک به 20 درصد دانش‌آموزان کشور سوءتغذیه داشته‌اند که اکنون با برنامه‌های انجام شده این شاخص به کمتر از پنج درصد رسیده است.

5 درصد دانش‌آموزان دچار سوءتغذیه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سمینار بین‌المللی سلامت مدرسه از عصر امروز 27 مهرماه جاری به مدت دو روز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، وزیر سابق بهداشت و سایر مسئولان علوم پزشکی و آموزش و پرورش، فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه و رئیس این سمینار گفت: برگزاری سمینار سلامت مدرسه با توجه به تحقیقات و مقاله‌های ارسال شده به سمینار می‌تواند نقش مهمی در تحول جامعه داشته باشد.
کامران باقری لنکرانی افزود: استفاده از نتایج تحقیقات این سمینار باید به صورت اجرایی مورد استفاده قرار گیرد و در این صورت است که می‌توان با آموزش مناسب به دانش‌آموزان، جامعه‌ای سالم داشت.
وی اظهار داشت: مدرسه یک رکن فرهنگ‌ساز است و از این لحاظ که فرهنگ و آینده فرهنگی جامعه را شکل می‌دهد جایگاه ویژه‌ای دارد و نهادینه شدن موضوع سلامت در مدرسه، می‌تواند آثار چشم‌گیری داشته باشد.
لنکرانی اضافه کرد: توجه به سلامت در مدرسه پیش از این نیز مورد نظر بوده است به گونه‌ای که سال گذشته حدود 700 مدرسه به عنوان مروج سلامت در کشور فعال بوده و امسال نیز این تعداد به 12 هزار و 500 مدرسه ارتقا می‌یابد.
وی افزود: حدود 3 میلیون نفر از دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی امسال با پوشش حدود 91 درصدی غربالگری شده‌اند.
وی بیان کرد: حدود 30 سال پیش نزدیک به 20 درصد دانش‌آموزان کشور سوء تغذیه داشته‌اند که اکنون با برنامه‌های انجام شده این شاخص به کمتر از پنج درصد رسیده است.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حال حاضر با بحران‌های جدیدی رو به رو هستیم که باید خودمان را برای مقابله با این بحران‌ها به روز کنیم، به طور مثال چاقی کودکان نسبت به 20 سال گذشته در برخی از استان‌های کشور سه برابر شده که این مسئله یک بحران است.
لنکرانی در ادامه تصریح کرد: مصرف دخانیات به ویژه قلیان برای نوجوانان و تطبیق شرایط تحصیل با وضعیت سلامتی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی ابراز داشت: با برگزاری این سمینار امکان گفت‌وگوهای علمی بین متخصصان علوم پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و برخی صاحب‌نظران بین‌المللی فراهم شده است که امیدواریم پس از آن شاهد حضور هماهنگ‌تر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در عرصه سلامت مدرسه در سطح کشور، منطقه و جهان باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول